Min pc går kold konstant...hvad skal jeg g~
Fra : "

Dato : 24-09-01 19:15

Hej jeg har et stort problem med min pc, for den går kold konstant (1-8
gange

om dagen). Skærmen fryser bare uden at man kan gøre noget.

Her er min pc:
- 1.2mhz Amd ThunderBird
- Soltek SL75KAV-X motherboard.
- Køleren er en Termaltake/Vulcano 6
- tyndt lag Arctic Silver II (kølepasta) på cpu kernen.
- Så har jeg sat en ventilator som står og puster luft ind mod siden.
- Jeg har også taget siderne/kabinettet af
- Asus Geforce 1
- 512 Ram (133)

Pc'en har aldrig været tunet

Hvad helvede skal jeg gør ???

Alle delene er købt i shg.dk

Fra : Karsten Vinding

Dato : 24-09-01 19:38

"< Devil >" wrote:

> Hej jeg har et stort problem med min pc, for den går kold konstant (1-8
> gange
>
> om dagen). Skærmen fryser bare uden at man kan gøre noget.

Er det under specielle situationer (spil)?

> Hvad helvede skal jeg gør ???

Tja, tjekker at du har alle de seneste opgraderinger af drivere og
Bios'er til dit bundkort. Sådan et system burde det ikke være svært at
få stabilt.

> Alle delene er købt i shg.dk

Hvis du efter at have opgarderet alle dine drivere med mere, stadig har
problemer, ville jeg nok prøve at låne en andens CPU og sætte i
systemet, eller evt. underclocke den nuværende for at se om problemet
forsvinder.

Umiddelbart plejer den slags problemer ligge i en overophedet CPU, eller
manglende drivere til bundkortet, og hvis der er defekt hardware ligger
det også sandsynligvis i CPU'en eller Bundkortet.

Tjek også at din køler sidder 100% som den skal.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Mic

Dato : 24-09-01 23:01

En af vores servere i firmaet har det samme problem. Har vist sig at være
CPUen der på en eller anden måde ikke sidder ordentligt fast på MoBo, så
den ligesom ryster sig løs, og derved låser systemet/skærmen. Men problemet
løser sig selv ved genstart...

Mvh

Mic

Fra : Jens Petersen

Dato : 25-09-01 18:53

On Mon, 24 Sep 2001 20:15:29 +0200, "< Devil >"
<martin.ba@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej jeg har et stort problem med min pc, for den går kold konstant (1-8
>gange
>
>om dagen). Skærmen fryser bare uden at man kan gøre noget.

Jeg oplevede noget lignende med min TB 800 på Abit KT7.

Løsningen var at ændre indstillingerne for Force 4-way interleave til
disabled og Dram 4K-page mode til disabled.

Jeg husker ikke om det var det ene eller det andet der gjorde det,
efter at det var fikset har jeg ikke pillet i BIOS.

--
Jens

'I never met a piece of chocolate I didn't like.'