Socket 423 vs. Socket 478
Fra : Thïngmand

Dato : 24-09-01 14:32

Jeg er på udkig efter en ny (Intel) processor og er stødt på de forskellige
socket typer på P4 modellerne.

Hvad er forskellen?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-01 17:08

On Mon, 24 Sep 2001 15:31:40 +0200, Th ngmand wrote:

>Jeg er på udkig efter en ny (Intel) processor og er stødt på de forskellige
>socket typer på P4 modellerne.
>
>Hvad er forskellen?

En generation!
478 er kort sagt den nye generation af PIV....en del fejl er
udraderet og strømforbruget er nedbragt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Don't eat yellow snow!

Fra : Thïngmand

Dato : 24-09-01 16:19

>En generation!
>478 er kort sagt den nye generation af PIV....en del fejl er
>udraderet og strømforbruget er nedbragt!

Passer de på samme bundkort? (jeg havde tænkt mig et Asus - P4T)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-01 18:40

On Mon, 24 Sep 2001 17:19:21 +0200, Th ngmand wrote:

>Passer de på samme bundkort? (jeg havde tænkt mig et Asus - P4T)

Nope!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Let's hook up the Energizer Bunny to a Die Hard.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 24-09-01 16:44

Nej asus p4t er 423 og hvis det skal være asus vent til næste månede det
skulle p4t-e komme som kan har sokkel 478.

Mvh
Thomas

Fra : Thïngmand

Dato : 25-09-01 08:25

> Nej asus p4t er 423 og hvis det skal være asus vent til næste månede det
> skulle p4t-e komme som kan har sokkel 478.

Skal man så vente og få den nye type, for at være mere fremtidssikret eller
er der alligevel kommet 30 nye standarder inden næste skift?

Får man noget konkret ud af at købe den nye type (ud over at betale mere for
det ?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 25-09-01 10:31

Jeg venter selv på 478. Abit er kommet med deres men jeg er ikke intresseret
i deres board. Så det kan du jo købe.

Fra : Mic

Dato : 26-09-01 16:53

Ellers kan jeg anbefale P4B, som jeg selv har kørt med en måneds tid med en
P4 1.7... Det RYKKER, gør det...

Mvh

Mic

Fra : Thf

Dato : 24-09-01 15:20

>Jeg er på udkig efter en ny (Intel) processor og er stødt på de forskellige
>socket typer på P4 modellerne.
>
>Hvad er forskellen?
423 er den nu udgået model, op til 2 gHZ.
478 er den nye model, der hedder 1.4 gHZ+

Jeg har selv en 423, og den ruller fint.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S