Slet mappe
Fra : NON

Dato : 23-09-01 21:11

Damn.. nu tror jeg snart jeg blive vandvittig... måske skulle jeg stresse
lidt af snart..

Føler mig lige nu fuldstændig tømt oven i, og alligevel tænker jeg på en
helt masse jeg skal nå..

Hvordan er det lige jeg sletter en mappe.

N.O.N.

Fra : Morten Frost Baunbæk

Dato : 23-09-01 21:26

> Hvordan er det lige jeg sletter en mappe.

Du skal bruge RmDir(Path) til at slette en mappe!
Ex. RmDir "c:\weeeeee\"

Der vil dog opstå en fejl hvis mappen indeholder filer, så hvis du regner
med der er filer i mappen, så brug Kill.
(Der vil også opstå fejl hvis du bruger kill i en mappe uden filer)

Dvs.
1) Kill "c:\weeeee\*.*"
2) RmDir "c:\weeeee\"

Good luck ! :)

// Morten Frost

Fra : NON

Dato : 23-09-01 21:41

Selvfølgelig. der var den jo.

Mange 100000 tak for hjælpen..

N.O.N

Fra : Allan R.

Dato : 24-09-01 17:30

> Dvs.
> 1) Kill "c:\weeeee\*.*"
> 2) RmDir "c:\weeeee\"

Tid til et mørkt efterår med masser af onde filer der sletter harddisken
*lol*
Nah.. det kan jo bruges til alle formål... Damn nu får jeg lyst til at lave
en TEMP-fil sletter... =)

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-09-01 17:59

Allan R. skrev:

> [...]
> *lol*
> Nah.. det kan jo bruges til alle formål... Damn nu får jeg lyst til at

Øh... det er jo også sådan noget man bare lige for lyst til...
Foresten... det kan gøres ganske simpelt i DOS-Batch-programmering... så
hvis du kører Win9x, så kan du jo bare skrive følgende i slutningen af
autoexec.bat:

@DELTREE /Y C:\Tempmappe (eller hvad stien nu er)

.... det er valgfrit om man skriver @ - det gør bare at kommandoen ikke
bliver vist inden udførelse.
/Y gør at mappen bare bliver slettet uden at man først bliver spurgt om den
må slettes.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : NON

Dato : 24-09-01 18:16

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message

> [...]
| Foresten... det kan gøres ganske simpelt i DOS-Batch-programmering... så
| hvis du kører Win9x, så kan du jo bare skrive følgende i slutningen af

Men så er der ingen udfordring ;)

// N.O.N.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-09-01 18:22

NON skrev:
> Men så er der ingen udfordring ;)

Nej, okay... det er da rigtig nok!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 25-09-01 21:58

man kan da ikke slette den skjulte mappe _RESTORE .... eller noget... jeg
lavede et batch til dette, men det virkede ikke...
fuck nu det.. det skulle kun gøre en gang... og jeg vil ikke slette andre
filer end *.tmp selvom der er andre filer i TEMP...

Fra : Barney Gumble

Dato : 28-09-01 16:40

Du kan alltid bruge API . Her kommer kode der du kan tilpasse til sletting,
kopiering, flytnig osv.

BG

Option Explicit

Private Type SHFILEOPSTRUCT
hwnd As Long
wFunc As Long
pFrom As String
pTo As String
fFlags As Integer
fAnyOperationsAborted As Boolean
hNameMappings As Long
lpszProgressTitle As String
End Type

Private Const FO_MOVE As Long = &H1
Private Const FO_COPY As Long = &H2
Private Const FO_DELETE As Long = &H3
Private Const FO_RENAME As Long = &H4

Private Const FOF_MULTIDESTFILES As Long = &H1
Private Const FOF_CONFIRMMOUSE As Long = &H2
Private Const FOF_SILENT As Long = &H4
Private Const FOF_RENAMEONCOLLISION As Long = &H8
Private Const FOF_NOCONFIRMATION As Long = &H10
Private Const FOF_WANTMAPPINGHANDLE As Long = &H20
Private Const FOF_CREATEPROGRESSDLG As Long = &H0
Private Const FOF_ALLOWUNDO As Long = &H40
Private Const FOF_FILESONLY As Long = &H80
Private Const FOF_SIMPLEPROGRESS As Long = &H100
Private Const FOF_NOCONFIRMMKDIR As Long = &H200

Private Declare Function apiSHFileOperation Lib "shell32.dll" _
Alias "SHFileOperationA" _
(lpFileOp As SHFILEOPSTRUCT) _
As Long

Function CopyFileAPI(strFrom As String, strTo As String) As Boolean
On Error GoTo Err_CopyFileAPI
Dim tshFileOp As SHFILEOPSTRUCT
Dim lngRet As Long
Dim lngFlags As Long

lngFlags = FOF_FILESONLY Or FOF_NOCONFIRMATION Or FOF_SIMPLEPROGRESS

With tshFileOp
.wFunc = FO_COPY
' .hwnd = Me.hwnd 'Kan krasje systemet
.pFrom = strFrom & vbNullChar
.pTo = strTo & vbNullChar
.fFlags = lngFlags
'.lpszProgressTitle = ???
End With

lngRet = apiSHFileOperation(tshFileOp)
CopyFileAPI = (lngRet = 0)

Exit_CopyFileAPI:
Exit Function

Err_CopyFileAPI:
MsgBox "Error " & Err.Number & ": " & Err.Description, vbCritical
Resume Exit_CopyFileAPI

End Function

Fra : Allan R.

Dato : 25-09-01 22:01

> Men så er der ingen udfordring ;)
> // N.O.N.

Nemmerli' =)
Har du en anden lille udfordring? Altså nyttigt småværktøj?
Et ikon i tray med popupmenu med Diverse Programmer, filer og kommandoer
man ofte bruger... Skal kunne redigeres og gemmes fx i RegDB eller INI-fil?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 27-09-01 18:41

Allan R. skrev:

> Nemmerli' =)
> Har du en anden lille udfordring? Altså nyttigt småværktøj?

Jeg har!

Så vidt jeg ved kan man altid bruge Notepad! Men der måtte gerne være lidt
flere funktioner og så'n... i hvert fald hvis man kører Win98... så det
kunne du jo lave.
Et par forslag til funktioner: Understøttelse af over 64k tegn, gå til
bestemt linienr., konvertering mellem binær/ascii,
ordoptælling/tegnoptælling/m.m., bedre sideopsætning, valgfri farvning af
ordene (f.eks. hvis man skriver html, javascript, m.m.), autosave og en
god/hjælpsom en: Hvis man åbner en allerede åbnet fil, vil det allerede
åbnede vindue få fokus (og evt. blinke i proceslinjen)...
Ja... der er nok at tage fat på... men så er det måske heller ikke
småværktøj mere... ?

Og hvis der er nogen der siger: Det er jo allerede lavet... bare download
det...
Så burde svaret være: Men så er der ingen udfordring

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 28-09-01 05:04

Det med html fremhævning tror jeg at jeg kan lave... m.m.
men hvad mener du men fra konverter mellem binær og ascii? hvordan binær?
Jeg ville lave en med 0'er og 1'er... Men hvis du vil have at jeg laver 255
tegn om til binær... det er jo ikke kodning, men slavearbejde.. *lol*
Jeg ville også lave en Ascii fremviser... altså en der kan vise NFO og DIZ
etc. korrekt.. FixedSys duer ikke.. (Fuck terminal, den gør det kun under
98%)

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-09-01 12:26

Allan R. skrev:
> [...]
> etc. korrekt.. FixedSys duer ikke.. (Fuck terminal, den gør det kun under

Den der binær-ascii-konvertering er kun en lille ting... men alligevel
nyttig.
Forskellen er at et linieskift i ascii er vbCrLf (altså tegn 13 og tegn 10),
hvor imod det i binær er vbCr (tegn 13).
Når man uploader eller downloader fra/til unix-servere og man selv kører med
microsoft-software (Windows) er det lidt irriterende, fordi Windows (i hvert
fald Notepad) arbejder i ascii og unix arbejder (helst) med binær - tror jeg
nok.
I hvert fald oplever jeg en gang imellem at jeg downloader en tekst-fil, som
er skrevet i binær og så skal man til at åbne den i WordPad (som både kan
vise binær og ascii på en ordentlig måde) - kopiere teksten og sætte den ind
i Notepad. Derfor kunne det være smart med en konverteringsfunktion...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 29-09-01 19:55

> vise binær og ascii på en ordentlig måde) - kopiere teksten og sætte den
ind
> i Notepad. Derfor kunne det være smart med en konverteringsfunktion...
>
> - Bjarke Walling Petersen

ja, den funktion bør implementeres..
men hvorfor henter du den ikke ind i WordPad og trykker på Gem-knappen ???
det er hurtigst!