[postfix] placere mail forskellige steder ~
Fra : Mickey

Dato : 23-09-01 19:53

Hvordan gøres subject ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 23-09-01 19:59

On Sun, 23 Sep 2001 20:53:04 +0200, Mickey wrote:
> Hvordan gøres subject ?

Hvad mener du?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Mickey

Dato : 23-09-01 19:59

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du?

f.eks. vil jeg gerne have al mail til @domain.dk til at placeres i mailbox
filer under /home/user/mail, mail til @domain2.dk placeres i
/home/user2/mail og endelig placeres mail til @host.dk i systemets mailbox
filer

det skal bruges til at køre virtual-hosts med teapop som pop3 server

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 23-09-01 20:21

On Sun, 23 Sep 2001 20:59:02 +0200, Mickey wrote:

> [...]
> filer
>
> det skal bruges til at køre virtual-hosts med teapop som pop3 server

Tænker du flg. fra main.cf:

# DELIVERY TO MAILBOX
#
# The home_mailbox parameter specifies the optional pathname of a
# mailbox file relative to a user's home directory. The default
# mailbox file is /var/mail/user. Specify "Maildir/" for
# qmail-style delivery (the / is required).
#
home_mailbox = Mailbox
#home_mailbox = Maildir/

?

Fra : Mickey

Dato : 23-09-01 21:57

> #home_mailbox = Maildir/

ja bortset fra at det kun skal gælde for virtual-domains, ikke for
"standard" domænet...

Håber det kan lade sig gøre...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 23-09-01 20:18

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> Hvordan gøres subject ?

Prøv selv at søge lidt efter det.

Der er link til følgende site på www.postfix.org under "Documentation" :
http://kummefryser.dk/HOWTO/mail/postfix_mysql.html

--
/\ \ / /\
//\\ .. //\\ Allan Joergensen aka [DW] on Undernet

Fra : Mickey

Dato : 23-09-01 21:55

"Allan Joergensen" <dw+spam@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Der er link til følgende site på www.postfix.org under "Documentation" :
> http://kummefryser.dk/HOWTO/mail/postfix_mysql.html

beklageligt - jeg har ikke adgang til MySQL...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 23-09-01 22:26

> beklageligt - jeg har ikke adgang til MySQL...

Jeg har ikke selv testet virtual-maileren, men ifølge dokumentationen er
der ikke nogle problemer i at bruge andre typer maps, med følgende
forbehold:

"This delivery agent requires three different lookup tables in order
to define its recipients. This is because Postfix table lookups
can't return multiple results. Until that limitation is fixed, use
an LDAP or MYSQL database if it is too inconvenient for you to
maintain three parallel tables (or generate the three tables from
one common template)."

Hent det seneste snapshot og kig i VIRTUAL_README

--
/\ \ / /\

Fra : Mickey

Dato : 23-09-01 23:36

"Allan Joergensen" <dw+spam@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Hent det seneste snapshot og kig i VIRTUAL_README

altsammen meget godt...

Sep 24 00:31:38 susie postfix/master[9129]: warning: process
/usr/libexec/postfix/virtual pid 17632 exit status 1

- er det nødvendigt at installere snap-shot'et også ?? (jeg har
Postfix-19991231-pl13 lige nu)

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-09-01 08:31

> [...]

> /usr/libexec/postfix/virtual pid 17632 exit status 1
> - er det nødvendigt at installere snap-shot'et også ?? (jeg har

Jeg er ret sikker på at problemmet skyldes at virtual-maileren ikke
findes i stable endnu; så ja, du skal installere en nyere snapshot
version.

--
/\ \ / /\

Fra : Mickey

Dato : 24-09-01 13:52

> [...]

> Jeg er ret sikker på at problemmet skyldes at virtual-maileren ikke
> findes i stable endnu; så ja, du skal installere en nyere snapshot

hmm, det er jeg ikke meget for...

er snapshot ikke til tider ustabile og fejlbehæftede ?

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-09-01 16:06

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> hmm, det er jeg ikke meget for...
> er snapshot ikke til tider ustabile og fejlbehæftede ?

Jeg kører produktion på snapshot så jeg er ikke særligt nervøs.

Prøv i øvrigt at læse lidt af Postfix' dokumentation:

"New features are tested in experimental releases, and must not change
for a significant amount of time before they can become part of the next
official release. Although this code is still subject to change, it runs
on all my systems so it is production quality."

--
/\ \ / /\

Fra : Mickey

Dato : 24-09-01 16:49

"Allan Joergensen" <dw+spam@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører produktion på snapshot så jeg er ikke særligt nervøs.

hmm, så er det jo bare at gå igang med det nyeste snapshot ;)

> Prøv i øvrigt at læse lidt af Postfix' dokumentation:

lige præcis den del der har jeg faktisk set - fattede den bare ikke :/
- er efterhånden ret forvirret, eller, var det i hvert fald i går da jeg
rodede rundt med det :(

Jeg kigger på det og håber det kommer til at virke - tak for hjælpen og
tålmodigheden ;)

Fra : Mickey

Dato : 24-09-01 19:45

"Allan Joergensen" <dw+spam@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører produktion på snapshot så jeg er ikke særligt nervøs.

Sep 24 20:42:05 susie postfix/postsuper[24274]: fatal: scan_dir_push: open
directory flush: No such file or directory

Jeg har lige installeret den nyeste snapshot 20010808 og som du nok kan se
virker det ikke...

Hvad er der galt ? - jeg kan ikke finde den der scan_dir_push nogen
steder...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 24-09-01 20:17

> Sep 24 20:42:05 susie postfix/postsuper[24274]: fatal: scan_dir_push: open
> directory flush: No such file or directory

postfix stop
postsuper -s
postfix start

Det burde virke.

--
/\ \ / /\

Fra : Mickey

Dato : 24-09-01 21:13

"Allan Joergensen" <dw+spam@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> postfix stop
> postsuper -s
> postfix start

fik det rettet med "postfix check" som jeg også skrev i den anden besked
"postfix - akut"

problemet er så, at postfix _ikke_ leverer mailen som den skal...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-09-01 20:00

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> problemet er så, at postfix _ikke_ leverer mailen som den skal...

Output fra postconf -n og loggen.

Evt. kan du tilmelde dig Postfix mailinglisten.

--
/\ \ / /\