TV Out ?
Fra : Kim

Dato : 23-09-01 19:56

Hej.

Jeg har lidt problemer med Tv Out funktionen på min PC. Jeg har idag købt et
RealMagic Hollywood+ Mpeg2 kort. Når jeg sætter det i Pc'en sammen med mit
GeForce256 grafikkort, så begynder der at komme små (men irriterende) bølger
henover skærmen (som er en IBM 15.1" fladskærm). Er der nogen af jer der ved
hvad dette kan skyldes ?

Desuden har jeg undret mig over hvordan man egentlig udnytter den S-vhs
udgang der er på GeForce256 kortet. Hvis man går ind i properties og sætter
kortet over på "Tv", så forsvinder signalet til monitoren jo helt - med det
resultat at man ikke kan skifte tilbage igen

Findes der ikke en måde hvor man kan få begge signaler ud på samme tid ?

På forhånd tak !

Mvh. Kim (København Ø)

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 23-09-01 20:25

Problemet med striberne skyldes højest sandsynligt det lille kabel der
sidder mellem RM kortet og dit rigtige grafikkort. Det er et velkendt
problem med Mpeg2 kort. Jeg har ihvertfald hørt om det tit. Eneste mulige
løsning er et bedere skærmet kabel.

TVOUT på geforce kortet smider ganske rigtigt signalet over på TV og
skærmbilledet på monitoren forsvinder, men hvis man ikke foretager sig andet
( accepterer en popup boks på TV ) kommer billedet gerne tilbage efter 15
sekunder. Dette kan muligvis afhænge af drivere, men sådan virker det
ihvertfald med nvidias referencedriver som jeg altid selv bruger til nvidia
chips.

Mht. TVOUT så prøv at tjekke denne side: www.tvtools.de

Mvh. Brian

Fra : Peter Rinder

Dato : 23-09-01 20:44

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
> sekunder. Dette kan muligvis afhænge af drivere, men sådan virker det
> ihvertfald med nvidias referencedriver som jeg altid selv bruger til

Det skulle vist have været www.tvtool.de

/Peter

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 24-09-01 21:13

"Peter Rinder" <prin00@kom.auc.dk> wrote in message
> "Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message

> andet
> nvidia

> Det skulle vist have været www.tvtool.de

Rigtigt!

Mvh. Brian

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 23-09-01 20:32

> [...]
det
> resultat at man ikke kan skifte tilbage igen

Du skal sætte fjernsynet til i stikket, så Du har signalet der, ellers kan
den jo ikke komme af med signalet.

> Findes der ikke en måde hvor man kan få begge signaler ud på samme tid ?

Hvis kortet ikke understøtter 'twinview'/'dualview'/eller hvad De nu måtte
kalde det, så kan Du ikke. Min TNT2-kort gør fx. ikke, og jeg har 15 m.
mellem PC og TV'et.....

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Suffo

Dato : 23-09-01 20:42

http://come.to/tvout

og kig i download sektionen, jeg mener det er tv-tool du skal bruge, så kan
du få billede på både skærm og tv på samme tid.

Du skal godt registrere det. (eller downloade et crack
www.astalavista.box.sk og søg på tv-tool også søg dig frem, måske er du
heldig)

MVH
Suffo

Fra : Henrik

Dato : 24-09-01 00:50

> [...]
det
> resultat at man ikke kan skifte tilbage igen

Ja, det er irriterende. Men man kan jo skifte tilbage, hvis man kan se
fjernsynet når man sidder ved pc'en.

Jeg har iøvrigt koblet en ekstra (seriel) mus til som fjernbetjening, når
jeg afspiller film på fjernsynet. Jeg har lavet et 6 meter serielt forlænger
kabel og det fungerer glimrende.

Henrik