åbne nyt vindue og scrolle ned
Fra : Michael Kjærgård

Dato : 23-09-01 16:21

Jeg har brug for at kunne åbne et vindue, der så scroller fx 100
pixels ned.
Kan man det (det nye vindue er "fremmed", dvs. det hele skal
klares i forbindelse med link'et)?
Se evt. http://www.randerscimbria.dk og klik på KAMPPROGRAM.
Det er det vindue hos infosport, der skal scrolles ned, så hele
tabellen er synlig
Har nogen et bud?
--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : find clausen

Dato : 23-09-01 16:55

Nu er det jo ikke noget vindue,
og SVJKS mangler der ikke nogen txt ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Nils

Dato : 23-09-01 21:25

> [...]

>Se evt. http://www.randerscimbria.dk og klik på KAMPPROGRAM.
>Det er det vindue hos infosport, der skal scrolles ned, så hele

Kan ikke lige gennemskue dit problem... men du kan aktivt scrolle i et
vindue ved at bruge: window.scrollby(100);

Se evt: http://www.databynet.com/javascript/book/CHS/ENT006/INDEX.HTM

Nils

-- Usenet-etikette --
-- http://usenet.dk/netikette/ --

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 24-09-01 00:02

"Nils" skrev ...
> Kan ikke lige gennemskue dit problem... men du kan aktivt
> scrolle i et vindue ved at bruge: window.scrollby(100);
>
> Se evt:
http://www.databynet.com/javascript/book/CHS/ENT006/INDEX.HTM

Jeg har prøvet forskelligt, jeg har fundet på databynet.com,
herunder at give det nye vindue et navn og så skrive
navn.scrollBy(100), men uden effekt. Jeg har også prøvet
scrollTo(100) og pageYoffset(100), men kan ikke få noget af det
til at
virke.
Jeg gætter på, at det er syntaksen, der kikser for mig. Jeg har
prøvet at anbringe scrollBy inde i parentesen med
toolbar=no,location=no osv., og efter parentesen med ; ; omkring
både før og efter return false, men begge dele er åbenbart
forkert, eller også mangler der noget. Hvad er det, jeg ikke kan
regne ud?

--
Venligst
Michael Kjærgård

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-09-01 09:03

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@image.dk> wrote in message
> Jeg har brug for at kunne åbne et vindue, der så scroller fx 100
> pixels ned.
> Kan man det (det nye vindue er "fremmed", dvs. det hele skal
> klares i forbindelse med link'et)?

Du kan scrolle i et vindue ved at bruge divers scollBy og scrollTo
funktioner men du har med Javascript ikke rettigheder til at manipulere med
vinduer udenfor dit eget site.... Men hvis du havde rettigheder ville dette
være måden:

newwin = window.open("http://www.url.dk", "newwin");
newwin.scrollTo(10, 10);

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now, remember,

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 24-09-01 09:18

"Jakob Andersen" skrev ...

> [...]
manipulere med
> vinduer udenfor dit eget site.... Men hvis du havde rettigheder

Hm.
Ærgerligt, men det er da altid noget, at det er, fordi jeg ikke
må, og ikke fordi jeg ikke kunne finde ud af det.

--
Venligst
Michael Kjærgård