lpr: copy file is too large
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 23-09-01 15:40

Hvad ligger der bag fejlmeddelelsen 'lpr: copy file is too large'?

Prøver at udskrive en side fra nettet ("Sådan bruger du www.iso.dk"
http://www.iso.dk). Mozilla, Konqueror og Opera udskriver blot en blank
side og gemmer jeg som en ps-fil er den også rimelige "tom". Der er nogle
ps-koder og det er sådan ca. det. Ingen tekst.

Netscape vil gerne skrive ud, men giver mig så den der fejl, som jeg har
set ved flere lejligheder. Først troede jeg at det var fordi der ikke var
nok plads i spool-dir'et, men at flytte det ændrede ikke noget.

Så, er der grænser for hvor store filerne på være og hvordan får man så lpr
til at sende "store" filer?

Min printer er en hp LaserJet 1200 med 8 MB RAM og jeg har lagt en ps-fil
http://www.mekanix.dk/netscape.ps, hvis nogen skulle være nysgerrige
(<2MB).

Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 23-09-01 15:55

Den Sun, 23 Sep 2001 16:39:45 +0200 skrev Bjarne Wichmann Petersen:

>Hvad ligger der bag fejlmeddelelsen 'lpr: copy file is too large'?

Tilføj :mx#0: i /etc/printcap

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 23-09-01 18:43

Kent Friis wrote:

> Tilføj :mx#0: i /etc/printcap

Hey, det virkede! Takker! ... menøh... kan jeg ikke komme til at overskrive
printerens hukommelse?

.... så mangler jeg bare at finde ud af hvoffer Konq, Mozilla og Opera ikke
kan hitte ud af at lave korrekt ps-filer...

Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 23-09-01 19:13

Den Sun, 23 Sep 2001 19:43:08 +0200 skrev Bjarne Wichmann Petersen:

>Hey, det virkede! Takker! ... menøh... kan jeg ikke komme til at overskrive
>printerens hukommelse?

Nej, det bliver ikke sendt hurtigere til printeren end den kan følge
med til at udskrive. (Printeren siger selv stop).

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-01 11:16

Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Hey, det virkede! Takker! ... menøh... kan jeg ikke komme til at overskrive
> printerens hukommelse?

Den parameter betyder at der ikke er nogen begrænsning på størrelsen af
PostScript filen der udskrives. Som standard er grænsen 1Mb. Det har
tidligere været vigtigt at undgå at diskens spool-område løb fuld.

http://bigfoot.com/~thunderbear