ICQ-lignende prg. til netværk
Fra : DavMar

Dato : 23-09-01 14:11

Hej
Er der nogen der ved om der findes en prg ligesom ICQ man kan bruge til at
sende beskeder melllem to PC'er i et netværk med ??? (det skal kun være
mellem pc'erne og ikke over internettet...)
VH davmar

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 14:20

tja..... der er jo altid winpopup, der følger m. windows...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-01 14:34

"DavMar" <davmar@mail.dk> wrote in message news:9okndj$7hb$1@sunsite.dk...
> [...]
> sende beskeder melllem to PC'er i et netværk med ??? (det skal kun være
> mellem pc'erne og ikke over internettet...)

Joe,, hvis du nu prøver at koble dine 2 ICQ´ere eller flere op på
internetnettet over lokalnetværket... Og prøver at sende filer,, vil du
hurtigt opdage,, at den sender med over 10 Mbit/s så ICQ, finder altså ud
af, at den anden computer befinder sig på netværket.. Men det forudsætter jo
altså at der også er internet adgang på netværket

Fra : Steen Suder

Dato : 23-09-01 15:24

DavMar wrote:

> [...]
> sende beskeder melllem to PC'er i et netværk med ??? (det skal kun være
> mellem pc'erne og ikke over internettet...)

Hvad med en lille lokal Jabberserver? Den taler også ICQ etc.
Der er klienter til mange platforme og transports til mange forskellige
IMservices.

http://www.jabber.org/
http://www.jabber.com/index.shtml
http://www.jabbercentral.org/

Systemet er ret gennemtænkt, xmlbaseret, har support for plugins på både
server og klient og er nemt at bruge.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : DavMar

Dato : 24-09-01 15:31

tak for forslagene.... det gav mig lidt at gå videre med
Hvis der er andre, må i endelig komme med dem....
Hilsen davmar

Fra : René Jeppesen

Dato : 24-09-01 18:21

Jeg har icq til lokalnetværk..

Skriv, hvis du vil have de 2 filer der skal bruges..

Du kna evt. finde dem på www.download.com

René Jeppesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-01 18:36

"René Jeppesen" <lortihovedet@chicks.dk> wrote in message
> Jeg har icq til lokalnetværk..
>
> Skriv, hvis du vil have de 2 filer der skal bruges..
>
> Du kna evt. finde dem på www.download.com

Icq til lokalnetværk? JEg kan da sagtens overføre filer over netværket med
ICQ,, (normal icq)

Fra : Freeloader

Dato : 25-09-01 12:59

> "René Jeppesen" <lortihovedet@chicks.dk> wrote in message

> Icq til lokalnetværk? JEg kan da sagtens overføre filer over netværket med
> ICQ,, (normal icq)

Nu kunne det jo tænkes at manden ikke har internet, og derfor ikke kunne
logge ordentligt på. Det er naturligvis ikke noget jeg ved noget om, men det
var jo sådan set en lokalnetværksklient han bad om ikke?

Fra : René Jeppesen

Dato : 25-09-01 13:01

> Icq til lokalnetværk? JEg kan da sagtens overføre filer over netværket med
> ICQ,, (normal icq)

Helt enig, men jeg havde forstået det således, at der ikke var adgang til
internettet fra begge PC'ere..

René Jeppesen

Fra : DavMar

Dato : 26-09-01 08:46

Igen...Tak for hjælpen.....løsningen blev at få internetadgang på den anden
pc også, så nu bruger vi bare icq helt almindeligt.....
Hilsen davmar