PcAnywhere?
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 12:46

Hej...

Jeg skal bruge et program til at til at styre en arbejdspc hjemmefra. Har
før brugt PcAnywhere m. ISDN, men opgraderer nu til ADSL.

Kan PcAnywhere også bruges til dette, eller findes der et andet program, der
ville fungere bedre?

/Jeppe

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 13:17

"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg skal bruge et program til at til at styre en arbejdspc hjemmefra. Har
> før brugt PcAnywhere m. ISDN, men opgraderer nu til ADSL.
>
> Kan PcAnywhere også bruges til dette [snip]?

Ja. Det anvender samme protokol, så der er for så vidt ingen ændring.

/Chr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-01 14:15

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> wrote in message

Har

> Ja. Det anvender samme protokol, så der er for så vidt ingen ændring.

Joe. For hvis Jeppe kobler op med adsl over router. Så skal der jo
indstilles en masse. Man skal fx. indstille hvilke porte ind og udgående som
PCanywhere skal bruge.

Men ellers er der ingen forkel. Ud over at have bedre båndbredde til at
bruge Pc Anywhere.

Andre platforme at programmer til at fjernstyre, har Windows XP fx. god
funktion til netop dette. Har dog ikke selv prøvet endnu.

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 14:44

> Joe. For hvis Jeppe kobler op med adsl over router. Så skal der jo
> indstilles en masse. Man skal fx. indstille hvilke porte ind og udgående
som
> PCanywhere skal bruge.

DET er for så vidt rigigt, HVIS du bruger en router, som f.eks SS5711. Der
skal være åbent for de porte som PCAnywhere anvender (fra version 7.52
TCP:5631, UDF:5632). Din router skal pege trafik på disse porte til din pc,
hvis du ikke anvender en router med "åben" konfiguration. Bruger du en
router?

/Chr

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 15:40

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> skrev:
> Bruger du en router?

Ja, der bruges router i begge ender...

/Jeppe

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 15:42

"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3badf424$0$281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, der bruges router i begge ender...

Hvilken udbyder og hvilken router i den ende der skal fjernstyres ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 15:44

> Hvilken udbyder og hvilken router i den ende der skal fjernstyres ?

Hvilken router det er, er jeg ikke helt sikker på... er noget jeg lige skal
have kontrolleret. Er dog relt sikker på, at det er TDC.

/Jeppe

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 16:04

"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3badf523$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvilken router det er, er jeg ikke helt sikker på... er noget jeg lige skal
> have kontrolleret. Er dog relt sikker på, at det er TDC.

Ok, det er måske ikke noget du selv kan klare.
Hvis det er leaset udstyr, skal TDC måske indblandes.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 14:44

Hej Bjarke

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3bade0e7$0$14209$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> Joe. For hvis Jeppe kobler op med adsl over router. Så skal der jo
> indstilles en masse. Man skal fx. indstille hvilke porte ind og udgående som
> PCanywhere skal bruge.

Kun ind, og det er nemt at sætte op.

Jeg har skrevet lidt om VNC, men PcA er lige så nemt, kun to NAT mapninger:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-01 14:53

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message

> Jeg har skrevet lidt om VNC, men PcA er lige så nemt, kun to NAT
mapninger:
> <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

Okay, du har vel ikke en opskrift på hvordan man for lavet sig en Remote
desktop, over internettet på en XP?

Jeg kan nemlig ikke lige finde rundt i dens egene hjælpe funktioner... Noget
tyder på at man først skal have sin en VPN forbindelse. Men kan det mon ikke
lade sig gøre direkte over nettet?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-09-01 15:00

Hej Bjarke

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3bade9ad$0$14208$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> mapninger:
>
> Okay, du har vel ikke en opskrift på hvordan man for lavet sig en Remote
> desktop, over internettet på en XP?

Det er bare at connecte med en TS klient. Du kan endda gøre det fra en Win9x.

> Jeg kan nemlig ikke lige finde rundt i dens egene hjælpe funktioner... Noget
> tyder på at man først skal have sin en VPN forbindelse. Men kan det mon ikke
> lade sig gøre direkte over nettet?

Du skal bare mappe port 3389/TCP, står der ikke det her:

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-09-01 14:16

> Ja. Det anvender samme protokol, så der er for så vidt ingen ændring.

Ja, men før lavede jeg ikke forbindelsen via Internettet, men vha. netværk
via modem. Jeg ringede altså modemet på arbejdet op hjemmefra.

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 14:49

> Ja, men før lavede jeg ikke forbindelsen via Internettet, men vha. netværk
> via modem. Jeg ringede altså modemet på arbejdet op hjemmefra.

Det gør i sig selv ingen forskel. Begge typer er netværksforbindelser - så
PCAnywhere er ligeglad, specielt fordi det fortsat bruger samme protokol.
Man kan dog (som Bjarke skriver) forestille sig andre problemer - både på
arbejdsmaskinen (hvis adgangen nu sker igennem router eller server på
arbejdet, i stedet for en eventuel direkte modemforbindelse) og på
hjemmemaskinen (porte) - men ellers sker det på samme måde gennem ADSL som
med DUN.

/Chr