Alarm ocx
Fra : Jesper

Dato : 23-09-01 12:02

Hej.

Jeg havde engang en vbx fil, som havde 10 forskellige ringetoner i sig,
såsom en telefonlyd, vækkeur o.s.v.

Findes der en sådan i oxc udgave?

Jesper....

Fra : Jesper

Dato : 24-09-01 15:13

Eller, hvordan laver man lyde selv?
Kan kun finde BEEP. Ingen NOTE, SOUND eller andet, hvor man
kan lave lyde i forskellige frekvenser og tonehøjder, og sådan....

Nogen der ved noget om dette????

Jesper....

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-09-01 18:11

Jesper skrev:
> Eller, hvordan laver man lyde selv?
> Kan kun finde BEEP. Ingen NOTE, SOUND eller andet, hvor man
> kan lave lyde i forskellige frekvenser og tonehøjder, og sådan....
>
> Nogen der ved noget om dette????

Sådan her kan du afspille wave-filer:

Private Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" _
Alias "sndPlaySoundA" (ByVal lpszSoundName As _
String, ByVal uFlags As Long) As Long

Private Sub PlaySound(Path As String)
' 2-tallet gør at den venter indtil afspilningen er færdig:
sndPlaySound Path, 2
End Sub

Prøv at søge efter Tone Generator inde på planet-source-code.com ... så kan
du muligvis nok finde noget om hvordan du får programmet til selv at
generere wave-filerne ud fra tonehøjde m.m.

Hvis du så vil have at det kun skal være én fil - altså én .ocx-fil ... så
kan du på en eller anden måde inkludere wave-filen i en resource-fil
(.res-fil) og inkludere den resource-file til dit projekt. Så kan du runtime
udpakke wave-filen, afspille den og slette filen igen. Ingen vil opdage at
det ikke er programmet der direkte afspiller lyden.
Desværre ved jeg ikke hvordan man får én eller flere wave-filer ind i en
resource-fil.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Jesper

Dato : 24-09-01 22:41

Tak for det. Fandt noget, men afprøver det først i morgen.

Jesper.