AMD TB 1400 og temperatur.
Fra : dan

Dato : 23-09-01 11:37

Hej
Jeg har netop købt et Asus A7m266 board og en amd TB 1400 og vil gerne vide
om min målte temperatur er normal!.
Under normal drift er temp. ifølge Asus probe omkring 50-55 grader, men
under belastning (f.eks 3D spil over nettet) stiger temperaturen til 70-72
grader. Det syntes jeg er lidt meget, men ifølge andre indlæg i div.
nyhedsgrupper er det vist OK.
Jeg læste så om et program vcool 1,7 (www.vcool.de) og prøvede at installere
dette. Min temperatur faldt ifølge Vcool og asus probe monitor til 40-41
grader!!!!!. det lyder jo næsten for godt til at være sandt og jeg oplevede
da også nogle gange at asus probe viste at 12v og 5v steg og faldt så meget
meget at asus probe gav alarm.

Virker dette program virkelig (vcool 1.7) eller sætter program bare vcore
spændingen og andre ting ned på systemboardet??.

Fra : Lars O. Poulsen

Dato : 23-09-01 15:44

"dan" <d_corydon@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Virker dette program virkelig (vcool 1.7) eller sætter program bare vcore
> spændingen og andre ting ned på systemboardet??.

Uden at kende programmet vil jeg vove den påstand at det ikke kan sænke
temperaturen uden at det kommer til at koste nogle resurcer. Dette er
sikkert et glimrende emne til debat, men jeg kan ikke forestille mig at et
tilfældig tysk firma kan løse AMD´s største problem i kampen mod Intel med
et lille program.

Hvilken vej gik forsyningsspændingen i forhold til de 5 og 12 V??

Fra : Glavind

Dato : 23-09-01 21:11

Hej.
Jeg har samme MB og CPU. Normal temp. er på 63 grader og under spil er den
på 67 grader. Jeg har ingen problemer med dette. Systemet er stabilt ( hvis
Win98 tillader det).
M.v.h.
Glavind

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-09-01 23:47

> [...]

> Virker dette program virkelig (vcool 1.7) eller sætter program bare vcore
> spændingen og andre ting ned på systemboardet??.

Undskyld hvis jeg virker lidt for belærende, men du har vidst ikke læst
forsiden som du henviser til: www.vcool.de siger jo netop:

Features
Controls the "Northbridge Bus Disconnect Bit" to lower your CPUs power
level during idle

Her står svaret på dit spørgsmål jo direkte! ;)

Der er også nogle få andre smarte features som kan modvirke afbrænding ved "beherskede" varmeproblemer (i modsætning til det som Toms Hardware laver :)

PS: Jeg bruger det ikke selv - har ikke en T-bird endnu :(

Med venlig hilsen Mogens
www.momech.dk

Fra : Dan

Dato : 25-09-01 16:57

Tak for jeres svar, og jeg burde måske lige have læst lidt mere grundigt på
deres HP....