midi på alle sider
Fra : Holger Wahlström

Dato : 22-09-01 19:07

Jeg har sat en midi-player på min index.html-side,
www.wahlstroem.dk. Jeg ved godt, at nogle ikke ønsker at høre
musikken, hvorfor jeg har en start/stopknap tilgængelig.
Mit problem nu er,
1) at jeg gerne vil have, at musikken skal kunne fortsætte på de
øvrige sider uden afbrydelse,
2) at jeg er blevet anbefalet en frame på 0 px. (hvad dét så end
er),
3) at jeg ikke har en dyt forstand på frames - jeg har prøvet at
sætte mig ind i stoffet, men det gør hård modstand.
4) at det tilsyneladende ikke bliver ytil noget uden jeres hjælp.

ALTSÅ: Hvad skal jeg gøre? Sådan helt fra scratch....

Holger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Graverholt

Dato : 22-09-01 21:52

Lav en index.htm, som ser sådan ud:

<HTML>
<HEAD><TITLE>Titel</TITLE></HEAD>

<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" ROWS="10,*">
   <FRAME SRC="top.htm" NAME="Top" SCROLLING="no">
   <FRAME SRC="main.htm" NAME="Main" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

Så laver du en top.htm, hvori du anbringer dit starts/stop panel, og
en main.htm, hvori resten af den eksisterende side ligger

Du skal nok eksperimentere lidt med ROWS="10,*"
De 10 agiver højden af den øverste frame, og 10 er nok i underkanten

vh
Niels
ngr@mail.dk