Øjenbetændelse
Fra : Jette Vangsgaard

Dato : 22-09-01 14:50

Hej gruppe
Alle erfaringer med børns øjenbetændelse, samt lægernes behandling/ikke
behandlinger ønskes. Hvor ofte mener lægen at kunne stille diagnosen pr.
telefon uden af se barnet. For tit ??? Og hvordan med institutioner. De ser
også rimelig forskelligt på hvornår man kan modtage børn med øjenbetændelse
??
Jette

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 22-09-01 19:45

Hej.
Min datter har haft øjenbetændelse ca. 30 gange. hun er 4 år. Lægen har kun
set hende hvis der er gået over 14 dage. Så ca.10 gange har vi fået en salve
på recept, men jeg kan altså ikke huske hvad den hedder. Når du selv har set
dit barn med øjenbetændelse kan du genkende det. De fleste institutioner vil
ikke modtage børn før de er fri for puds i øjnene, det er nemlig yderst
smitsomt.

Ellers kan du følge tråden lidt længere nede om samme emne.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Sofie

Dato : 22-09-01 20:15

"Jette Vangsgaard" <j.vangsgaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ser
> også rimelig forskelligt på hvornår man kan modtage børn med

Hej.
Da min datter blev født, gik der kun en dags tid før
hun fik øjenbetændelse.
Det viste sig at være bakteriel betændelse, som er den type der smitter
som bare pokker.
Hvis dit barn har det, må barnet ikke komme i institution.
Hvis det er en virus infektion er det ikke nær så smitsomt.
Personligt ville jeg insistere på at få mit barn undersøgt, før jeg startede
en behandling.

Mvh.
Sofie.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-09-01 11:05

Hej
Jeg ville ringe til embedslægen i den kommune hvor du bor for at høre om
reglerne for øjenbetændelse. Da mna mange steder har lukket meget op for de
strenge regler.

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 23-09-01 21:20

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg ville ringe til embedslægen i den kommune hvor du bor for at høre om
> reglerne for øjenbetændelse. Da mna mange steder har lukket meget op
> for de strenge regler.

Det er vel et spørgsmål om at det ikke er rart at få indenfor dørene, og
jeg vil da helst ikke have at mine unger bliver smittet med
øjenbetændelse hvis det kan undgåes. Vi har undgået dindtil nu og den
yngste bliver 4 år imorgen.
--
Ghita Cecilie

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-09-01 20:36

Grunden til at jeg anbefaler embedslægen at der idag er helt andre ideer om
smitte af øjenbetændelse end der var tidligere. Og netop undgå at man skal
blive hjemme med et barn som faktisk ikke smitter.
Vh
Anja