Lasat Speed II ISDN modem skal nogle gange~
Fra : Zurfer

Dato : 22-09-01 13:11

Jeg har det problem at mit Lasat Speed II ISDN modem nogle gange skal
slukkes og tændes for at Windows kan komme i kontakt med det..? Nogle der
har haft samme problem eller har en løsning til det.?
--
Mvh. Kenneth

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-09-01 13:15

"Zurfer" <kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har det problem at mit Lasat Speed II ISDN modem nogle gange skal
> slukkes og tændes for at Windows kan komme i kontakt med det..? Nogle der
> har haft samme problem eller har en løsning til det.?

Ja jeg havde samme problem. En teknikker fra TDC var her 3 gange og enden
blev at han skiftede det ud med et Eicon Diva ISDN modem og siden har der
ikke været problemer.

Men en løsning på Lasat fandt TDC ikke

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Onix

Dato : 22-09-01 13:18

Kender problemet selv med mit modem, men det sker sjældent (definitin: hver
2. md) og jeg tager lige strømstikket ud i 2 sek. og i igen og så kører det

Fra : Fenris

Dato : 22-09-01 13:25

"> Kender problemet selv med mit modem, men det sker sjældent (definitin: hver
> 2. md) og jeg tager lige strømstikket ud i 2 sek. og i igen og så kører det

Det er også nødvendigt at gøre det med mit Kabel-modem, men ikke så tit efter
jeg har skiftet til Win 2000

Fra : Bagle

Dato : 22-09-01 17:39

Mit gjorde det samme, det gik i stå og jeg måtte slukke og tænde det for at
få det igang igen. Nogen gange måtte jeg hive stikket ud.. Mit råd er at
smide det langt væk og få fingrene i et eicon diva istedet

Fra : Madsen

Dato : 22-09-01 19:46

Zurfer skrev:

> [...]
> skal slukkes og tændes for at Windows kan komme i kontakt med
> det..? Nogle der har haft samme problem eller har en løsning til

Jeg har også oplevet samme problem med Lasat SpeedII, men det sker
ret sjældent og faktisk er det ikke sket siden jeg skiftede fra
Win98SE til Win2000 og samtidig smed Lasat'en på serial-porten frem
for på USB.
Om det så er Win2000 eller seriel-porten der har gjort det bedre, ved
jeg ikke, men som en trøst kan jeg fortælle, at mine to tidligere
ISDN-adaptere fra Zyxel var endnu værre. Min første Zyxel Omninet
Plus skulle slukkes og tændes flere gange om dagen for at fungere og
det samme skulle efterfølgeren Zyxel Omninet Plus LCD, som jeg var så
dum at købe i sin tid.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Krogh

Dato : 23-09-01 17:37

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

>samtidig smed Lasat'en på serial-porten frem
> for på USB.

Da jeg havde Lasat speedII kørte den kun på serail-porten og jeg havde
aldrig ligne problemmer, bortset fra den brændte af på et tidspunkt, men det
havde nok intet med serial-porten at gøre

MVH Peter

Fra : Madsen

Dato : 23-09-01 17:44

Peter Krogh skrev:

> Da jeg havde Lasat speedII kørte den kun på serail-porten og jeg
> havde aldrig ligne problemmer, bortset fra den brændte af på et
> tidspunkt, men det havde nok intet med serial-porten at gøre

Hvis man alligevel aldrig kører med mere end en enkelt linie til
Internettet med ISDN, så ser jeg heller ingen fordel ved at bruge
USB-porten. Først når man kobler to linier på og kører 128 kbps.
kan seriel-porten blive flaskehalsen.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-09-01 09:13

Hej

Jeg vil skyde på at du har en lidt ældre firmware og at du bruger USB, prøv
at bruge COM porten eller opdater firmware

mvh
Gerner