Svamp
Fra : Kira Skriver Scheffm~

Dato : 21-09-01 12:54

Hvorfor bliver vi ved med at få svamp i vores akv. ( svampen er hvid og
sidder på fiskens finner )
hvad gør vi forkert ???
vi har store sten og store rødder i , er det dem der er orsagen til det
temp. ca 26 grader
160 liter

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 23-09-01 11:46

"Kira Skriver Scheffmann" <kira@mail.dk> skrev i en > >Hvorfor bliver vi ved
med at få svamp i vores akv. > >hvad gør vi forkert ???

man kunne være fræk og sige ingenting, for der er altid svampe i akvariet.
Men de er stor forskel på hvornår fiskene "lader" sig angribe af svamp. Hvis
fiskenes imunforsvar er ringe, er der større risoko for at fiskene bliver
angrebet. Så det er noget med at skifte vand ofte og ellers sørge for de har
det godt. Det er jo et noget flyvende svar det ved jeg godt, for man passer
vel sine fisk efter ens ideer om hvordan de har det godt.
> vi har store sten og store rødder i , er det dem der er >orsagen til det
NEJ

Fra : KIM POULSEN

Dato : 23-09-01 09:03

Der er sikkert tale om en god omgang fungus, også kaldet finneråd. Du kan
med held anvende General Tonic, som er specielt fremstillet til dette
formål. Det er ikke sikkert at det er din egen skyld at svampen er kommet;
mange gange kommer den med fra akvariehandlen.
Hilsen Kim.
Kira Skriver Scheffmann <kira@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bab2a58$0$82105$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...