skal min HDD partitioneres ???
Fra : Lars

Dato : 20-09-01 19:10

Jeg har købt en ny computer AMD K6 thunderbird 1330 mhz med en 40 GB HDD.
Spørgsmålet er om harddisken skal partitioneres ????

Lars

Fra : Simon.......

Dato : 20-09-01 19:36

ikke hvis der er noget på ? ellers kan du jo se om der er partion på? fdisk
fra dos mode..

mvh.Simon

Fra : Glavind

Dato : 20-09-01 21:22

Det har jeg gjort med min 40 GB. Hvis ( læses når) Windows ikke lukkes
ordenligt og starter op med Scandisk går det hurtigere, da den ofte kun
scanner C drevet.
M.v.h.
Glavind

Fra : Wizeguy

Dato : 20-09-01 23:13

"Lars" <larsa@privat.tele.dk> wrote in message
> Jeg har købt en ny computer AMD K6 thunderbird 1330 mhz med en 40 GB HDD.
> Spørgsmålet er om harddisken skal partitioneres ????

Det er altid klogt at have en ekstra partition til backup, hvis Windows går
ned og skal geninstalleres.

---
Mvh
Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-09-01 09:40

Endnu bedre med tre: C: sysvol D: appvol, og E: datavol Det gør det langt
lettere at finde rundt på harddiscen med explorer.
Lav et sysvol med kun 5 GB og fordel resten ud mellem appvol og datavol, som
du synes. Installer så kun windows på C og de meget få programmer, der
absolut kræver at ligge helt ned i roden. Resten henviser du til D:Appvol.
Husk at lave letgenkendelige underbiblioteker.

MVH

Jesper