eComstation dansk (((
Fra : Bent Nielsen

Dato : 20-09-01 15:53

>When get I the new dansih eComstation
>Bent Nielsen
>
>I have make the reg last Mensys send a mail about that.

Yes, your registration is okay. The Danish version is one we sold very
little off, so it will probably be 'just' english with a Danish
SmartSuite etc.

Best regards,

Joachim Benjamins.

Fra : Lars Lund

Dato : 20-09-01 16:56

Der er nok kun solgt den til dig og de tre jeg har bestilt

mvh.
lars

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 20-09-01 18:36

On Thu, 20 Sep 2001 15:55:48, Lars Lund <ll@larslund.dk> wrote:

> Der er nok kun solgt den til dig og de tre jeg har bestilt
>

> mvh.
> lars

Jeg har også bestilt et par stykker.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Allan

Dato : 21-09-01 04:19

On Thu, 20 Sep 2001 17:35:52 UTC, mcs@post5.tele.dk (Mikkel C. Simonsen) wrote:

> Jeg har også bestilt et par stykker.

Wau, så er vi oppe på hele 6 stykker nu, som skal oversættes ?
Jeg tror vi er mange der bestilte engelske, netop fordi man nok kunne forvente
lang leveringstid på dansk version - det er der jo ikke just noget nyt i.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Allan

Dato : 21-09-01 04:42

On Fri, 21 Sep 2001 03:19:21 UTC, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) wrote:

> Wau, så er vi oppe på hele 6 stykker nu, som skal oversættes ?
> Jeg tror vi er mange der bestilte engelske, netop fordi man nok kunne forvente
> lang leveringstid på dansk version - det er der jo ikke just noget nyt i.

Nå, så kan jeg endda svare mig selv lidt osse

Citat fra Mensys:
An official statement wrt the German GA release is hard to give, but
we assume we will have it finished within 4 weeks

Først når den Tyske version er lavet, kan de øvrige påbegyndes.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-09-01 18:16

In <YEdw17zDmnZd-pn2-BnZCPIy5EbVd@localhost>, on 09/21/2001
at 05:41 AM, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) said:

>Citat fra Mensys:
>An official statement wrt the German GA release is hard to give, but we
>assume we will have it finished within 4 weeks

>Først når den Tyske version er lavet, kan de øvrige påbegyndes.

Hvor gammel er den meddelelse? Jeg fik en info i sidste uge at de snar var
færdig med den tyske.

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding på http://www.teamos2.dk/

Fra : Allan

Dato : 22-09-01 00:09

On Fri, 21 Sep 2001 17:15:36 UTC, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) wrote:

> Hvor gammel er den meddelelse? Jeg fik en info i sidste uge at de snar var
> færdig med den tyske.

Den er faktisk helt dugfrisk. Jeg kan da lige inkludere den komplet, så der ikke
er nogen tvivl:

-------
From: "Joachim Benjamins" <joachim@mensys.nl>
Newsgroups: ecomstation.lists.eComStation
Subject: Re: [eCS] Re: Delay of shipping of NLV versions

On Thu, 20 Sep 2001 23:03:25 -0000, kimwaic@deltanet.com wrote:

>I don't represent Mensys in this note.
>
>I think Mensys are taking the German customer base very seriously.
>So serious that they are attempting to make a native German version
>of eCS - as oppose to some other language versions where you can only
>install from the MCP CD, then run convert to convert it to eCS.
>
>I've warned that this is a non-trivial effort. And as with all
>software projects, delay is inevitable. Not to mention the limited
>resouces that are available.

It definately is non-trivial, as we soon found out. Since the German
NLV sold top-numbers, we think it is only fair to deliver a 'full'
German release of eComStation. This means we have to do a lot of
translation work, building and testing of tracks.

All in all this whole process is taking a lot longer than we had thought,
apart from the mass of email/phonecalls to support and registration
issues. We hope all of our customers can understand this problem.

Of course, we should communicate these problems better and we try to
do so by sending out email status updates (three until now) to keep you
up to date. From now on we will post these to our website as well.

Now that I got your attention... If you ordered an UK or US version
of eComStation from Mensys and did not receive anything yet, please
logon to our online shop and confirm your shipping address! We have
a lot of customers that still need to take this final step, before
we can ship the GA release. This is the #1 problem currently.

An official statement wrt the German GA release is hard to give, but
we assume we will have it finished within 4 weeks, as stated by
Christian.

>If I may, please communicate to our German friends that Mensys can
>use some encouragement to stay with it and do it right. When they
>are done, the result can be used in generating native versions of
>other NLS versions.
>
>Mensys, your turn to response.

Thanks for the heads up, Kim.

>Kim

With kind regards,

Joachim Benjamins.

| Mensys BV - eComStation - OS/2 - Linux - BeOS |
| Joachim Benjamins | Email: joachim@mensys.nl |
| Crayenestersingel 65 | Phone: +31-23-5482020 |
| 2012 PG Haarlem | Fax : +31-23-5482030 |
| The Netherlands | http://www.ecomstation.nl |

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-09-01 09:02

Allan skrev:

> [...]

Have jeg jeg fået at vide den aldrig kommmer på dansk, da jeg spurgte
ved dem (de svarede at den kom på dansk), så have jeg nok ikke betalt de
penge, da man jo ikke får hvad der blev lovet, da jeg skrev og spurgte
dem indem denne ordre. Jeg føler det er som at smide pengene ud af
vinduet. Selv en windows ville være biligere og der får man da et
produkt og ikke her hvor man har betalt hen ved et år tid før og ikke
for det prudukt.
Det er en virkelig dårlig politik de holder. Hvis der skulle kommer en
ver 2, så vil jeg aldrig bestille den før den er på gaden og have hørt
om hvordan den virker. OS2 er mere end død sild en nogen sidende før.

Fra : Lars Lund

Dato : 22-09-01 09:07

Bent Nielsen wrote:

> [...]
> penge, da man jo ikke får hvad der blev lovet, da jeg skrev og spurgte
> dem indem denne ordre. Jeg føler det er som at smide pengene ud af

Fra starten virkede det urealistisk med frigivelse på 14 sprog. Ikke så meget
IBM-delen for der gælder IBM's regler for release aff software. På Warpstock
hørte jeg f.eks. det som en blandt flere begrundelser for, at WSeB ikke blev
frigivet som native klient. IBM's regler er ganske simpelt, at sprogpolicy'en
for
klienter tilsiger frigivelse på flere sprog end sprogpolicy'en for
serversoftware
gør.

Tilbage til eCS - havde jeg været klar over at en ren dansk eCS næppe kommer,
havde jeg nok også overvejet min bestilling. Det virker ihverfald fjollet at gå
her og vente længere for en sprogudgave som så alligevel ikke kommer som
tidligere udmeldt !

--

\lars

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-09-01 18:13

In <YEdw17zDmnZd-pn2-ISwQUDvk5gHn@localhost>, on 09/21/2001
at 05:19 AM, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) said:

>Wau, så er vi oppe på hele 6 stykker nu, som skal oversættes ? Jeg tror
>vi er mange der bestilte engelske, netop fordi man nok kunne forvente
>lang leveringstid på dansk version - det er der jo ikke just noget nyt i.

Jeg har nu også nogle stykker på restordre.
Men der har ikke været stor efterspørgsel. Jeg har dog en forventning af
at SmartSuite i hvert fald kommer med dansk stavekontrol.

Hilsen/Regards
Knud

--
Berggreen Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 22-09-01 12:25

Den 22/09-2001 klokken 01:08, skrev allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) i
<YEdw17zDmnZd-pn2-NRN6TqSdRqwu@localhost>:

<klip en hel masse>

> -------
> From: "Joachim Benjamins" <joachim@mensys.nl>
> Newsgroups: ecomstation.lists.eComStation
> Subject: Re: [eCS] Re: Delay of shipping of NLV versions

<klip en hel masse>

> [...]
> customers that still need to take this final step, before we can ship
> the GA release. This is the #1 problem currently.

Tak, for den oplysning.
Jeg er én af dem, der stadigvæk venter på den engelske GA version.

Jeg modtg en automatisk confirmation fra Mensys, da jeg registrerede
Preview versionen i juni.
Jeg har ikke hørt en lyd fra dem siden, og anede derfor ikke , at man
skulle registrere endnu en gang.
Dette er nu gjort.

Man kan så undre sig over at:
1. At de ikke har sendt en email med yderligere instruktion
eller
2. At de ikke gav mulighed for at indtaste snailmail adressen ved den
første registrering.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 22/09-2001 klokken 13:25)

Fra : Allan

Dato : 22-09-01 15:42

On Sat, 22 Sep 2001 11:25:13 UTC, Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> wrote:

> Tak, for den oplysning.
> Jeg er én af dem, der stadigvæk venter på den engelske GA version.

Jamen dog. Hvorfor har du ikke 'hylet' op om det noget før. Det er jo ved
at være længe siden, de sendte den ud.

> [...]
> Preview versionen i juni.
> Jeg har ikke hørt en lyd fra dem siden, og anede derfor ikke , at man

Bemærk at det er en speciel registreringsside med 2 forskellige registreringsknapper.
Det vides ikke med sikkerhed, hvilken der er den rigtige, så sørg for at trykke
på begge, og checke dine oplysninger af.

> Man kan så undre sig over at:
> 1. At de ikke har sendt en email med yderligere instruktion

Det har de skam osse. Jeg tror jeg har fået den instruktion mindst 3 gange
fra dem pr email.
Der må jo være smuttet noget ved din bestilling, hvis de ikke har din rigtige
emailadresse.
I øvrigt har det været nævnt masser af gange i ecomstations nyhedsgrupper,
og på mailinglisterne.

> 2. At de ikke gav mulighed for at indtaste snailmail adressen ved den
> første registrering.

De havde da alle de rigtige oplysninger på mig stående, da jeg gik ind
for at genregistrere. Måske er det fordi der er gået noget galt med nogen
kunder i første omgang, at de har lavet det extra check.

Du modtager iøvrigt en email (faktura) med dit registreringsnummer, når de
afskiber "pakken" til dig.

Fra : Willy Sejr Dierks

Dato : 24-09-01 22:18

> [...]
>
> --
> Berggreen Service
> Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria

Hmm, jeg bestilte en dansk version via Berggreen - men det var sådant set mest
for at være nogenlunde sikker på at der var dansk stavekontrol i SmartSuiten.
Resten kan for min skyld hjertens gerne være på engelsk, som den Warp 4.5 jeg
kører på p.t.

Willy Sejr Dierks