libswf
Fra : Mikkel Schultz

Dato : 19-09-01 17:26

Hej
Jeg var inde på http://download.php.net/manual/en/ref.swf.php , for at
downloade libswf, der gør det muligt at lave dynamiske flashfiler... Men
linket fra denne side er desværre ændret/lukket, så det ikke er muligt at
hente libswf dér.
Er der noget der kan sende mig et andet link, eller filerne til libswf?
På forhånd tak
Mikkel

Fra : Michael Peo

Dato : 19-09-01 17:58

Ingen idé om hvor de nu kan findes... men måske kan du finde noget lignende her:
http://www.opaque.net/ming/

/peo

:
:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-01 17:58

On Wed, 19 Sep 2001 18:26:09 +0200, "Mikkel Schultz"
<mikkel@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>linket fra denne side er desværre ændret/lukket, så det ikke er muligt at

Medmindre, du absolut insisterer, så kan jeg kun opfordre til at man
holder fingrene fra libswf.

Bruger man en tom tekststreng som argument for swf_definetext(),
coredumper den. Bruger man "æøå" i den string, coredumper den. Bruger
man swf_newsid(), kan browseren vælte (pga. ugyldig Flash). Bruger man
den forkerte finger til at taste kode med, coredumper den.

libswf kræver med andre ord en absurd bunke checks på al data, der
bare skal i nærheden af en swf-funktion. Checks, der absolut ikke
burde være nødvendigt. libswf er, som du også har opdaget, dødt, og
ikke under udvikling, hvilket det ikke har været i hvert fald i et års
tid. Derudover mindes jeg også, at koden ikke var frit tilgængeligt.

Ming lader til at have langt mere tilslutning, langt flere praktiske
eksempler, og liv i diverse debatfora.

>Er der noget der kan sende mig et andet link, eller filerne til libswf?

Her er, hvad du skal bruge: http://www.opaque.net/ming/ ;)

Lidt mere seriøst: Hvis du bruger RedHat (eller andet linux-like
system, der kan æde RPM'er), så er Troels Arvins PHP-pakker ganske
interessante:

http://rpms.arvin.dk/php/

En af dem indeholder binære Flash-komponenter. Men det er næppe noget,
du lige får til at spille under Windows.

--
- Peter Brodersen