Begynder hjælp - (Var H, K : Integer) ???
Fra : Texas

Dato : 19-09-01 12:29

Jeg sidder og er ved at kigge på noget delphi
men har lige et problem.

Jeg har bla disse 2 procedure i mit program, men jeg kan
ikke helt forstå hvad Var betyder i den ene procedure. Iforhold
til den uden.

Procedure NulByt(H, K : Integer);
Procedure Byt(Var H, K : Integer);

Fra : // Overby

Dato : 19-09-01 15:27

> Jeg har bla disse 2 procedure i mit program, men jeg kan
> ikke helt forstå hvad Var betyder i den ene procedure. Iforhold
> til den uden.

Yes, endelig en spørgsmål jeg kan svare på ?!?!

> Procedure NulByt(H, K : Integer);
De to variable bliver overført by value, der oprettes altså to kopier af de
variable som du så kan arbejde med

> Procedure Byt(Var H, K : Integer);
Overføres her by reference, når du arbejde med dem, ændrer du i
originalerne...

Hilsen
Daniel

Fra : Ingolf

Dato : 21-09-01 12:43

" // Overby" <danieloverby@hotmail.com> wrote in message

> [...]
de
> variable som du så kan arbejde med

> Overføres her by reference, når du arbejde med dem, ændrer du i

Yepper..

Det primært for at kunne returnere flere variable, da Function kun tillader
1.

Regards
Ingolf