CPU-priority Delphi 5
Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-09-01 12:06

Hej!

Jeg har lavet et program, der laver nogle CPU-intensive beregninger. Det
betyder at computeren næsten ikke kan bruges mens programmet regner.

Er der en måde hvor man kan sætte priority på hele programmet lavere?

Jeg har kigget lidt på threads, måske løsningen er noget med det? (Skal man
så oprette en ny tråd, og sætte prioriteten lavt på den eller hvad?)

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Rose

Dato : 19-09-01 12:14

Hej Jeppe,

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message
> [...]
man
> så oprette en ny tråd, og sætte prioriteten lavt på den eller hvad?)

prøv at tage et kig på SetPriorityClass metoden... den skulle være i stand
til at sætte prioriteten på proces-niveau... et andet alternativ er, som du
selv siger, at anvende tråde. Her er det meget simpelt at sætte prioriteten,
og desuden yderligere muligt af aflaste processorforbruget ved brug af
f.eks. Sleep.

Cheers,
Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-09-01 16:25

> [...]
prioriteten,
> og desuden yderligere muligt af aflaste processorforbruget ved brug af

Det lykkedes mig at få SetPriorityClass metoden til at virke - tak for
tippet!

mvh
Jeppe Seidelin Dam