Link til fil
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 07:44

Lige en skør idé, men der er jo så meget der er muligt, så er det muligt at
lave et link i en celle så en fil aktiveres?
Altså når jeg klikker på "All you need is love"-cellen så bliver All you
need.wav der ligger i c:\musik aktiveret og musikken spiller....

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 07:48

Og programmet var: Excel !

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : emj

Dato : 19-09-01 08:18

Michael Lund Sørensen skrev i
> [...]

>Altså når jeg klikker på "All you need is love"-cellen så bliver All you
>need.wav der ligger i c:\musik aktiveret og musikken spiller....
ja, du kan sagtens indsætte en wavfil i en excelcelle.
Indsæt/billede/multimedieklip
Importer din lovestory.
Der vil dog komme et højttalerikon i cellen, som skal aktiveres.
Jeg husker også, at jeg engang havde en fanfare i mit regnskab, som
blev afspillet, når min kassekredit gik på 0 kr, men det husker jeg
ikke, hvordan jeg lavede.

Hilsen emj

--
http://home1.stofanet.dk/emj/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 08:36

Takker for hurtigt svar! Det er virker fint.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-01 08:45

Nej der var jeg for hurtig. Den inkluderer jo hele musikkilen i regne arket
og den går ikke!
Det må kun være et link.

Fra : emj

Dato : 19-09-01 09:08

<_%Xp7.1362$Q3.36436@news010.worldonline.dk>:

>Det må kun være et link.

jamen hvad så med at indsætte den som hyperlink?
Indsæt/hyperlink
Hilsen emj

--
http://home1.stofanet.dk/emj/

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 20-09-01 18:02

Nemlig - indsæt den som et hyperling og udpeg filen - det virker og filen
indlejres ikke i regnarket

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-09-01 17:42

Det er helt genialt - virker fremragende!
Endnu eg gang Tak.

Fra : emj

Dato : 19-09-01 11:02

Michael Lund Sørensen skrev i
<_%Xp7.1362$Q3.36436@news010.worldonline.dk>:

> Den inkluderer jo hele musikkilen i regne arket
>og den går ikke!
>Det må kun være et link.
En 3. mulighed er selvfølgelig at kikke i Hjælp
Der står:

Indsætte et sammenkædet eller integreret objekt fra en eksisterende
fil
Klik i regnearket på det sted, hvor du vil placere det sammenkædede
objekt eller det integrerede objekt.
Klik på Objekt i menuen Indsæt, og klik derefter på fanen Opret fra
fil.
Skriv filnavnet i boksen Filnavn, eller klik på Gennemse for at
markere et navn på en liste.
Marker afkrydsningsfeltet Kæde til fil for at oprette et sammenkædet
objekt.
Fjern afkrydsningen i feltet Kæde til fil for at oprette et integreret
objekt.
Hvis andre brugere skal have vist projektmappen online, kan du vise
objektet som et ikon ved at markere afkrydsningsfeltet Vis som ikon.
Disse brugerne kan så dobbeltklikke på ikonet for at få vist objektet.

Hilsen emj

--
http://home1.stofanet.dk/emj/

Fra : Michael Lund Sørense~