Ødelagt PSU???
Fra : Chingachgook

Dato : 18-09-01 14:44

Jeg har en 300W PSU som til tider opfører sig meget underlig (!). En gang i
mellem når jeg tænder for min puter, så kører det hele i et øjeblik, også
går det dødt! Som om en strømimpuls går gennem systemet, derefter går min
psu/puter død. Dvs. jeg kan ikke tænde for den. Der kan gå mellem 10 til 120
sek, inden jeg kan få liv i lortet.
Personligt tror jeg der sker en form for kortslutning i psuen... Mit
bundkort er EPoX KTA3+ med en TBird 1333 Mhz.
Eller er min psu bare for svag?

Hilsen
Chingachgook

Fra : HamSelv

Dato : 18-09-01 16:21

> Eller er min psu bare for svag?

Det tror jeg ikke. Jeg kører med en Athlon 1200 på et Asus A7V133-C med en
235W PSU, og det uden problemer, overhovedet

--

HamSelv

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 18-09-01 22:46

"HamSelv" <sh.dkNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke. Jeg kører med en Athlon 1200 på et Asus A7V133-C med en
> 235W PSU, og det uden problemer, overhovedet

En PSU's kvaliteter kan ikke måles på effekten alene - Du kan sagtens komme
ud for en 235 W kan trække en Athlon, mens en 300 ikke kan - det kommer helt
an på hvor stabilt den kan levere strømmen (samt noget andet teknisk, som
jeg ikke er helt inde i).

mvh
Peter

Fra : HamSelv

Dato : 19-09-01 11:18

"Falckredderen Ragga Muffin" <bla@bla.dk> wrote in message

> En PSU's kvaliteter kan ikke måles på effekten alene - Du kan sagtens
komme

Det er jeg enig med dig i.

> ud for en 235 W kan trække en Athlon, mens en 300 ikke kan - det kommer
helt
> an på hvor stabilt den kan levere strømmen (samt noget andet teknisk, som
> jeg ikke er helt inde i).

Jeg kan så tilføje, at det er en AOpen PSU, som kan levere 18A. Jeg har
netop valgt at bruge denne, da jeg havde problemer med en Codegen 300W PSU.
Et glimrende eksempel på, at effekt ikke er alt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-09-01 21:17

On Wed, 19 Sep 2001 12:18:13 +0200,
HamSelv <sh.dkNOSPAM@get2net.dk> wrote:
> Jeg kan så tilføje, at det er en AOpen PSU, som kan levere 18A. Jeg har
> netop valgt at bruge denne, da jeg havde problemer med en Codegen 300W PSU.
> Et glimrende eksempel på, at effekt ikke er alt

Jeg kører også på den 235 Watt der sad i mit Aopen HX08 kabinet.
Epox 8KTA3+pro, 1200MHz Athlon-C, 2 harddiske, brænder, DVD,
4 PCI kort, lydkort.

Min 5V er lidt lav, nemlig 4.95 Volt, men de andre spændinger er OK.

Fra : HamSelv

Dato : 19-09-01 23:34

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
> [...]
> 4 PCI kort, lydkort.
>
> Min 5V er lidt lav, nemlig 4.95 Volt, men de andre spændinger er OK.

Min +5V er også lidt lav. Det kan være et AOpen fænomen.

Jeg har 2 HDD, CDROM, brænder, 2 PCI kort og 2 80mm blæsere sat direkte til
bundkortet.

Det kører uden problemer

Fra : Khawk

Dato : 19-09-01 01:13

Efter hvad jeg har læst og hørt kommer det an på flere ting: Som f.eks.
hvilket udstyr du har i computeren (hvor meget strøm udstyret kræver) og
hvor "god" strømforsyningen er (ikke hvor mange watt den er på). Der er
sikkert andre der kan uddybe (eller korrigere, hvis jeg har fået galt fat på
noget)
mvh
Kim