Værktøjer til grafisk layout af db-design
Fra : Per Erik Gransøe

Dato : 17-09-01 08:28

Hej

Hvilke værktøjer findes der til grafisk visning af db-design - enten til
generisk ansi-SQL eller mere specifikt MySQL el. PostgreSQL.

Mvh,
Per

Fra : Troels Arvin

Dato : 17-09-01 08:46

On Mon, 17 Sep 2001 09:27:55 +0200, "Per Erik Gransøe"
<peg@uni2.nospam.dk> wrote:

> Hvilke værktøjer findes der til grafisk visning af db-design - enten
> til generisk ansi-SQL eller mere specifikt MySQL el. PostgreSQL.

Hvis du på din PC benytter Windows og på DB-serveren kører PostgreSQL,
så tror jeg, at du kan have glæde af følgende:
http://pgadmin.postgresql.org/

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-09-01 16:18

> Hvilke værktøjer findes der til grafisk visning af db-design - enten til
> generisk ansi-SQL eller mere specifikt MySQL el. PostgreSQL.

Mener du værktøjer som
phpMyAdmin (www.phpwizard.net/phpMyAdmin)
MySQL-front (www.mysqlfront.de)

eller som Troels skriver pgadmin på greatbridge.org

eller mener du rent grafiske tools som Rational Rose ?
http://www.rational.com/products/rose/index.jsp

--
-
Lars

Fra : Per Erik Gransøe

Dato : 18-09-01 23:03

"Lars Petersen" <lars@truth.ioflux.net> wrote in message

> [...]
> MySQL-front (www.mysqlfront.de)
>
> eller som Troels skriver pgadmin på greatbridge.org
>
> eller mener du rent grafiske tools som Rational Rose ?

Jeg mener et værktøj til grafisk visning af db-design. Du ved, tabeller i
små kasser med streger imellem relaterede kolonner i de forskellige
tabeller. Så man har et overblik omkring hvor hvilke fremmednøgler hører
hjemme.

Mvh, Per

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-09-01 23:01

"Per Erik Gransøe" <peg@uni2.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilke værktøjer findes der til grafisk visning af db-design - enten til
> generisk ansi-SQL eller mere specifikt MySQL el. PostgreSQL.

http://www.artronic.hr/

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Per Erik Gransøe

Dato : 19-09-01 15:07

> http://www.artronic.hr/

Duer ikke. Desværre.

/Per

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-09-01 19:32

> Duer ikke. Desværre.

Hvis du er villig til at betale for programmet, findes der et ganske godt
et, der hedder Mascon. Jeg har ikke lige adressen, men søg på
www.altavista.com - det var vist der jeg fandt det. Man kan også downloade
en freeware version, der dog er funktionsbegrænset.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk