Win XP Pro server opsætning
Fra : Dan Bohmann

Dato : 17-09-01 08:09

Jeg roder lidt med server derhjemme, men jeg har nogen problemer (Som
sædvanligt .-) jeg håber du måske lige har en ide eller to.

Routeren kører DHCP og tildeler ip mellem 192.168.1.2 og 192.168.1.10 Jeg
har lavet en inbound NAT således at al trafik på port 80 bliver ledt videre
til min server som ligger på IP 192.168.1.3

Serveren er udstyrret med to netkort, og kører Windows XP pro, det ene
netkort sidder til Routeren og det andet netkort sidder til lokalnettet. Jeg
har lavet en bridging mellem de to netkort således at min workstation kan
kobles på nettet også.

Workstation kører Windows Me og har IP-nummer 192.168.1.2 Når jeg har
installeret Win XP kan jeg godt komme på nettet fra den og ICQ mm. virker
fint.

Nu til problemet. Jeg vil som du sikkert kan tyde ud af dette køre en
Web-server, men jeg kan kun se den lokalt. altså hvis jeg skriver LOCALHOST
i IE. Hvis jeg skriver det almindelige WAN IP kan jeg ikke få siden fra. Jeg
har prøvet samme opsætning med Me på serveren, og så kan jeg godt få hul
igennem således at min Webserver kommer på nettet. Problemet ligger altså et
sted i Windows XP. Da XP er stort set det samme som 2000 tænkte jeg at du
måske kendte til en service, eller et aller andet som man lige skulle gøre.
Da jeg er sikker på at min router er sat ordenligt op (Ved at teste med Me)
er det altså i styresystemet fejlen ligger.

Mvh
Dan