WOL USB 256/128
Fra : Carsten Damgaard

Dato : 16-09-01 17:20

hej, jeg er efterhånden ved at være ret træt af mit lasat websetgo v. 90
modem. Men vil jeg gå meget galt i byen ved at vælge WOL/tiscali 256/128 USB
løsning (er studernede og har ret begrænsede midler) eller skal jeg vente og
se om prisen på andre forbindelser falder ? (Tror nogle at der er udsigt til
prisfald på ADSL/lignende hurtige forbindelser, indenfor de næste 6 måneder
? )
Jeg har 2 computere i netværk og vil gerne bruge forbindelsen til både
download og netspil/surfing. Er der nogen der har ris/ros til den til den
ovennævnte løsning, mit behov taget i betragtning ?
Hvad vil de største ulemper være fremfor en anden adsl løsning ? og hvad
taler for/imod mit evt. valg af ovennævnte produkt. Har nogen af jer reel
praktisk erfaring med usb-ADSL-løsningen ? andre udbydere i Århus S
På forhånd tak,

M.v.h. Carsten Damgaard

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 17:29

"Carsten Damgaard" <elgcda@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> prisfald på ADSL/lignende hurtige forbindelser, indenfor de næste 6

Jeg har WOL 512/128 på USB og har ikke haft problemer...det er rigtig godt
. Jeg kender ikke til andre udbydere da WOL er de eneste som her herude
på centralen hos mig.

I de dyre løsninger fra WOL er der en router med men ved ikke hvor og
hvordan den er men USB er OK herude og giver en download på godt 60 kb/sec.
og live video kører som smurt uden hak eller andet.

Det skulle ikke undre mig at priserne falder yderligere når man ser tilbage
på hvad ADSL kostede da det kom frem og hvad det koster nu, men omvendt kan
man vel også vente i al evighed på den rette pris??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 16-09-01 18:00

> [...]
USB
> løsning (er studernede og har ret begrænsede midler) eller skal jeg vente

Taget i betragtning at du er på SU, ville jeg nok vælge CC - WOL har (haft?)
store problemer med at sende regning ud i rette tid, og som studerende er
det svært lige at finde de penge regningen er på (medmindre man har lagt
pengene til side og ikke brugt af dem
Kort sagt - vælg CyberCity - det er lettere at administrere.

/Klaus - der har WOL, og lige har fået en regning på den forkerte side af 2k
inde af døren :P

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 18:17

"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse

> det svært lige at finde de penge regningen er på (medmindre man har lagt
> pengene til side og ikke brugt af dem
> Kort sagt - vælg CyberCity - det er lettere at administrere.

En løsning er jo pbs og betalingsservice / budgetkont hos ens bank?. I
øvrigt en god idé når man er studerende, men da også til alle andre

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 16-09-01 19:45

On Sun, 16 Sep 2001 19:17:20 +0200,
Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> "Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse

> En løsning er jo pbs og betalingsservice / budgetkont hos ens bank?. I
> øvrigt en god idé når man er studerende, men da også til alle andre

ADSL er SVJV ikke muligt at betale via PBS hos Tiscali.

Desuden ved jeg ikke hvad jeg skulle med en budgetkonto, jeg holder da
bare selv styr på hvad der skal stå på min konto ved månedens udgang, og
får således 4-5% for alle mine penge (undtagen de 0-200 kr jeg har i
kontanter), og mister ikke renter ved at flytte penge mellem konti, og
risikerer heller ikke at jeg har en konto i minus, selvom jeg har penge
på en anden konti etc.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-09-01 07:51

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> ADSL er SVJV ikke muligt at betale via PBS hos Tiscali.

OK, det var jeg ikke klar over. Jeg har godt nok mit ADSL hos WOL på min
budgetkonto men det roder min bank med hvordan betalingen falder til den
tid.

> [...]
> kontanter), og mister ikke renter ved at flytte penge mellem konti, og
> risikerer heller ikke at jeg har en konto i minus, selvom jeg har penge

Sådan kørte jeg også i mange år men blev træt af at nogle måneder havde jeg
regninger for kr. 10.000,- og andre månder kun kr. 5.000,- . Nu har jeg hele
årets udgifter delt op over 12 måneder og det gav faktisk mere luft i
budgettet. Men hensyn til renter så er det vist alligevel minimalt hvad
bankerne giver så hvis du får 4-5 % af dine penge så vil jeg _meget_ gerne
skifte til din bank )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Tim Christensen

Dato : 17-09-01 13:18

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> [...]
> bankerne giver så hvis du får 4-5 % af dine penge så vil jeg _meget_ gerne

http://www.skandiabanken.dk giver 4,1%
http://www.almbrand.dk giver 3,5%

Begge på lønkontoer. Man kan få mere på højrentekontoer med binding. Men 5%
kan jeg ikke umiddelbart finde nogen som giver.

Mvh

Tim

Fra : Benny Pedersen

Dato : 19-09-01 02:00

Tim Christensen skrev om Re: WOL USB 256/128

og her er min kommentar på det:

> Begge på lønkontoer. Man kan få mere på højrentekontoer med binding. Men 5%
> kan jeg ikke umiddelbart finde nogen som giver.

er det ikke dem der siger vi skal have mindst 25000 på deres konto
før noget af det luft kommer til udbetaling, jo det er jo ret godt når
man har en a indkomst på 60000 årligt !

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 17-09-01 19:30

On Mon, 17 Sep 2001 08:51:28 +0200,

> [...]
> bankerne giver så hvis du får 4-5 % af dine penge så vil jeg _meget_ gerne

Det ændrer da ikke noget ved budgettet om du sætter x kr ind på en anden
konto - det der ændrer noget er om du bruger dem (på andet end
regninger). Forstædernes bank giver til studerende 5% på de første
15.000kr og 4% derefter på 1 konto.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-09-01 19:37

Hej Carsten Damgaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men vil jeg gå meget galt i byen ved at vælge WOL/tiscali 256/128
> USB løsning

Ja, du må ikke have flere pc'er i netværk tilsluttet USB-løsningen,
kun på routerløsningerne. Se evt. http://adsl.worldonline.dk/

> Tror nogle at der er udsigt til prisfald på ADSL/lignende hurtige
> forbindelser, indenfor de næste 6 måneder ? )

Jeg ville blive meget overrasket. Uden at vide det er jeg temmelig
sikker på, at "ADSL-ISP"erne pt. taber penge på det. Mange.

> Hvad vil de største ulemper være fremfor en anden adsl løsning ?

Routerløsningerne er bl.a. uafhængige af styresystemer, blot disse
kan anvende et ethernetkort. Derudover har du alle muligheder for at
konfigurere en router (i hvert fald Tiscalis og vist også CC's) efter
eget behov - herunder iøvrigt bruge routeren til at stoppe pakker,
pc'en/'erne bag routen ikke har bedt om.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 17-09-01 10:54

> [...]
> hej, jeg er efterhånden ved at være ret træt af mit lasat websetgo v. 90
> modem. Men vil jeg gå meget galt i byen ved at vælge WOL/tiscali 256/128

Hvis du kan modtage TDC Kabeltv på fjernsynet er WebSpeed også en mulighed
og priserne ligger under ADSL. Se. www.oncable.dk (Har du Stofa Kabeltv er
det www.stofa.dk)