MS Internet Explorer - Scriptfejl
Fra : kran

Dato : 16-09-01 01:20

Jeg har lige gen-installeret software´en på en IBM Aptiva for en
bekendt, det er Windows 98 fra IBM´s produktretablerings CD.

Jeg forsøgte så at opdatere Explorer til ver. 5.5, men efter
opdateringen opstod en masse bøvl.

Når jeg dobbeltklikkede på en fil i Stifinder fik jeg Scriptfejl.
Efter at jeg slettede alle .htt - filer i c:\windows\web forsvandt
problemet tilsyneladende, og så snart jeg reetablerede .htt - filerne
fra papirkurven var problemet tilbage.

Der var også andre problemer, komputeren låste og der var
tilsyneladende en konflikt med IBM´s aktive desktop, for pludselig
ville baggrundsbilledet ikke vise sig, kun en ramme med et kryds i
øverste venstre hjørne. Det var lige meget om Stifinder var indstillet
til klassisk format eller webformat.

Jeg har nu af-installeret Internet Explorer 5.5, og det meste virker
da nu, men der var lige et enkelt sted - Denne komputer > Netværk via
modem hvor der stadig opstod Scriptfejl (denne fejl er tilsyneladende
forsvundet efter et par gen-starter).

Er det en fejl i Explorer 5.5, og findes der en opdatering der løser
dette problem ?

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-09-01 06:56

"kran" <kran@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige gen-installeret software´en på en IBM Aptiva for en
> bekendt, det er Windows 98 fra IBM´s produktretablerings CD.

Jeg har selv haft 2 Aptiva PC´er og jeg var rigtig glad for dem MEN med
hensyn til opdatering af softwaren og hardwaren i Aptivaer så står/stod det
mindre godt til . Aptiva er desværre ikke for skrap med andet end det IBM
selv laver. Softwaren til Aptiva er special skrædersyet til Aptiva. Sådan
var det i hvert fald den gang midt i 90´erne på de 2 Aptivaer jeg havde (486
serien). Måske noget ligende stadig gør sig gældende??.

Eneste løsning jeg den gang fandt på problemet var at købe en ny udgave af
Windows, altså en MS udgave og installerer denne på en ren formatteret
harddisk. Så kunne det lade sig gøre at opdaterer.

Ellers er IE jo kendt for at lave godt og grundig rod og om på systemet ved
installering, så måske der også kunne være at IE har overskrevet nogle af de
filer som er specielt for Aptiva??.

Jeg ved det ikke andet end blot da jeg havde de 2 Aptivaer var det et
mararidt at opdaterer noget som helst.

--
Venligst
Finn Jensen