Booting linux
Fra : Heine Laursen

Dato : 15-09-01 23:35

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-09-01 09:30

Heine Laursen wrote:
> Jeg kan simpelhend ikke boote mit linux system.
> Det er LFS (Limux from scratch) Jeg kommer ikke længere end til
> Uncompressing Linux... Ok, booting kernel.
> Hvordan kan jeg så LFS til at bruge kernel 2.4.8

Spørgsmålet skal vist snarere være: "Hvordan får jeg kernen til at bruge
min computer". Hvis du ellers har installeret LILO korrekt burde du få
en masse linier omkring fra kernen driverinitialisering mv. Når du ikke
gør det, skyldes det at kæden hopper af ret tidligt. Det kan være at du
mangler en consoledriver for at kunne se kernens meddelelser. Jeg tror
det er en af nedenstående, du mangler i din kernekonfiguration:

CONFIG_VGA_CONSOLE
CONFIG_VT_CONSOLE

Ellers så prøv at oversætte en kerne, hvor du ikke vælger alt muligt
fra.

--
Lars Kongshøj

Fra : Heine Laursen