Udskrift af adressebog i outlook - HP 5 si~
Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 15-09-01 14:34

I firmaet har vi adresser liggende i fælles offentlig mappe. Alle retter i
disse adresser. Der er brug for udskrifter dels til dokumentations af
indtastninger men endnu mere, at man kan have oplysningerne "offline".

HP 5 si kan udskrive en pæn a5 bog ved at udskrive som brochure A4. Men den
styring kan jeg ikke få til at virke. Printeren vender den dobbeltsidede
udskrift "på den forkerte led" så siderne står modsat - og det kan man jo
ikke læse. - andre gange går systemet ned tilsyneladende fordi der sendes
nogle forkerte printerkoder.

Er der nogen der kan hjælpe med den styringsopsætning - det er vel antagelig
i Outlook.

Mvh Niels Bjerregaard

Fra : pre

Dato : 15-09-01 19:30

Det er næppe printeren det er galt med. Selv min ældre model lever pænt op
til Outlook´s muligheder, men det er nok nødvendigt at se meget nøje på
tingene. Outlook kan nemlig noget som kun få programmer kan, nemlig at
printe Booklets med siderne i rigtig nummerorden.

Den første indstilling gælder visningen - hvis adressebogens oplysninger er
nok, så er der ikke så mange problemer, men det bør vel være kontaktlistens,
enten små eller store "Adressekort", eller Telefonlisten.

For at udskrive adressekortene: Vælg visningen.
Filer/Print - vælg en "Style", gå til sideopsætning og vælg ½-ark Booklet
(15 x 21 cm)
et preview viser 2 sider i højformat. I feltet Sider skal skiftes til Even,
som printer sider med lige numre. Vend bunken og skift til Odd for at få de
ulige.

Et problem kan være at printeren "sjusker" og tager to ark papir. Derfor
vælger jeg at lægge det sidste hold ind manuelt. Men alt i alt skulle det
være OK.
pre

Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 16-09-01 11:42

Det kan godt være, man er nødt til at vælge denne "halve" løsning.

HP 5 si skriver på begge sider - så den burde kunne skrive det ud på en
gang - altså begge sider. Men den halvautomatiske løsning er selvfølgelig
også brugbar. Ved brochureudskrivning vender den "bagsideteksten" i den
forkerte retning.

mvh Niels

Fra : pre

Dato : 16-09-01 15:33

1: Det burde ikke være nødvendigt. Printeren SKAL kunne klare den funktion
som ikke er ny for HP. Det er godt nok lidt tungt at komme igennem via
telefonen, men ellers er HP meget flinke til at løse den slags problemer.
2: Jeg har forlængst opgivet at slås med Outlook om adresser og udnytter
derfor Outlooks funktioner til at flytte dele af kontaktlisten til en
Excel-tabel. Den tabel kan etableres på sekunder (Outlook gemmer
indstillingen), og den kan bruges på mange måder - og selvsagt udskrives
efter behag. I givet fald vil jeg gerne være behjælpelig.....

Fra : pre

Dato : 16-09-01 20:37

Det kunne måske tænkes, at brochuren skal skrives ud i tværformat, hvilket
faktisk giver en bedre opdeling - men desværre kan jeg ikke teste det i
duplex.

Fra : pre

Dato : 18-09-01 08:48

1: Det dukker frem i erindringen, at jeg engang har arbejdet med den første
version af HP 5, som dels havde en række specielle indstillinger for
brochure-udskrivning, dels havde problemer med at fordele de rigtige sider.
Den blev returneret.

2: Måske kunne det være en fordel at se på TelefonListeVisningen. Dels kan
den ændres til at vise ønskede felter, dels til at slette uønskede. Og det
ser ud som om printrutinen holder øje med at der først udskrives hvad der er
plads til - resten kommer så på næste "side". Igen kan jeg ikke teste
duplex.
pre

Fra : pre

Dato : 15-09-01 19:55

Selvfølgelig overså jeg i farten at du er i gang med de rigtige
indstillinger. Klik på fanen papir, og klik, så de to sider vender rigtigt.
Brug de rigtige mål - og brug endelig Print Preview, som kan vise samtlige
sider med de rigtige sidenumre. Men kan HP 5 skrive i duplex?

Fra : pre

Dato : 09-10-01 20:41

Hvis printerproblemet stadig er uløst ligger der en del info og workarounds
(på flere planer) om print og Outlook i denne KB-artikel: Q230512.