Nogen der kan skille en Acer Extensa 501T ~
Fra : Morten Decker

Dato : 15-09-01 12:38

Hejsa..

Subj. har været udsat for et cola-attentat og er ikke længere helt godt
kørene...
Dog er der ved at være liv i den ( don't ask why ) og nu ser det ud til at
det kun er kontakten til HD'en der mangler..
Nu vil jeg prøve at skille den ad for at se om jeg evt. kan vække den til
live..
Men hvordan helvede for man splittet sådan et dyr ad?? Altså, uden hammer og
mejsel, skal helst også gerne kunne samle den igen bagefter!!
Håber at der er nogen der kender lidt til sådan en fætter..

På forhånd tak..

/Decker

Fra : Ove Pedersen

Dato : 15-09-01 17:34

> [...]
> mejsel, skal helst også gerne kunne samle den igen bagefter!!
> Håber at der er nogen der kender lidt til sådan en fætter..

Du starter med at fjerne den halvrunde plastikdims der sidder lidt forskudt
til ventre hvor skærmen vipper omkring, dimsen skal bare klemmes sammen og
trækkes opad uden brug af værktøj. Over begge hængsler helt ude i siderne
sidder et plastikdæksel som fjernes ved at skubbe dækslet udad. Mellem
tastaturet og skærmen sidder en ca 10 cm lang 0.5 cm bred plastikplade som
skubbes til venstre og løftes op, stadig uden brug af værktøj. Tastaturet
kan nu vippes op og fjernes.
Resten er bare noget med stjerneskruer og en PH1 skruetrækker.

Hold styr på hvor skruerne kommer fra, de er ikke lige lange og heller ikke
samme diameter.¨

Pas på med statisk elektricitet, delene til en bærbar er urimelligt dyre.

Ove Pedersen