Stalkrampe
Fra : Tulle

Dato : 07-12-00 07:34

Hej NG!
Jeg er ved at købe en hest som har staldkrampe, sælger siger at det KUN er noget man ser hvis den står i spiltov ellers aldrig. Er det sandt? Er der nogen fare ved at købe en hest med tendens til staldkrampe? Den kommer til at stå i boks og kommer på fold hver dag og bliver redet dagligt.
Tak for hjælpen!
Marianne

Fra : tikla@my-deja.com

Dato : 07-12-00 14:20

Jeg har ikke hørt udtrykket staldkrampe før, men hvis det er
gjordkrampe, så lad være med at købe den. Stol ikke på ejeren, når de
har set sig nødsaget til overhovedet at nævne problemet er det fordi
det er så stort, at du ville bemærke det med det samme derhjemme - og
du kan være sikker på, at de underdriver!

Gjordkrampe kan være farligt for dig - nogle heste smider sig og nogle
bukker, i begge tilfælde kan du eller andre komme til skade. Det kræver
en masse speicelle hensyn at have en hest med gjordkrampe (har selv en)
og i værste fald er hesten ubrugelig!

Har du set hesten blive sadlet op, så du kan se dens reaktioner, og
hvordan er de? Men regn heller ikke for sikkert med det, nogle hestes
følsomhed overfor gjorden mindskes, hvis den lige har været sadlet op,
så de kan jo have haft sadel på den inden du kom, så den ikke reagerer
så voldsomt. Hvis du vil købe den hest, så forlang at få den prøve i
mindst 2 uger, så du selv kan se dens reaktioner. Ellers er der 110%
sikkert masser af andre gode, billige heste til salg, det er nemlig
svært at sælge heste pt.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : tikla@my-deja.com