Sparekassernes homebanking
Fra : zb@nospam.dk

Dato : 15-09-01 00:38

Jeg har nu fået min homebanking til at virke nogenlunde med Linux.

Efter at have mislykket med 2 sæt nøglegenereringskoder fandt
sparekassen ud af, at de var kommet til at lave en fejl i opsætning af
min homebankingaftale.

Herefter kunne jeg uden problemer tilmelde mig vha. Netscape-4.77.
Nøglefilen "EBJKS.ebjkeystore" blev gemt i mit hjemmebibliotek.

Jeg har dog samme problem, som beskrevet ved "Spar Nord" på
"http://www.linux.dk/support/#bank", der gør det næsten umuligt at
betale indbetalingskort. Derfor sendte jeg en email til sparekassen
med et snapshot, der viser, hvorfor det ikke virker.

Dagen efter fik jeg følgede svar fra sparekassen.

> Jeg skulle hilse fra SDC og sige de er impornerede over hvor langt
> du er nået.

Her undrer jeg mig, for jeg er da ikke den første, som prøver deres
homebanking under linux, så de burde da have hørt om, hvordan det
virker. Det kan vel ikke passe, at jeg er den førte, der har sendt
email desangående?

> Med hensyn til betalinger - er forslaget at du roder lidt videre med
> JAVA-scripts evt. en anden version af Netscape.

Jeg har prøvet, at hente den nyeste java fra sun, og installeret den
som Netscape plugin, men det ændrede ikke noget. Er der andre jvm,
der kan installeres som plugin, og som er værd at prøve?

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-09-01 07:22

zb@nospam.dk skrev:

> Jeg har prøvet, at hente den nyeste java fra sun, og
> installeret den som Netscape plugin, men det ændrede
> ikke noget. Er der andre jvm, der kan installeres
> som plugin, og som er værd at prøve?

Jeg har aldrig kunnet få Suns jvm til at virke - hverken som plugin
eller som standalone. Men her for nylig forsøgte jeg mig med Black-
downs version, og til min overraskelse fungerer det ganske fortrin-
ligt, både som standalone og som jvm for Konqueror. Den eneste
uelmpe er at der "altid" kommer en java-konsol op og siger at der
mangler noget SSL-noget.

Om den osse vil fungere i din sammenhæng har jeg ingen anelse om.

Jeg indførte flg. i min /etc/apt/sources.list:

deb ftp://ftp.dwdg.de/pub/languages/java/linux/debian woody non-free

og kørte

# apt-get update && apt-get install j2re1.3

// Klaus

Fra : zb@nospam.dk

Dato : 15-09-01 10:56

Klaus Alexander Seistrup <nospam2001sep@magnetic-ink.dk> writes:

> [...]
> ligt, både som standalone og som jvm for Konqueror. Den eneste
> uelmpe er at der "altid" kommer en java-konsol op og siger at der

OK, nu har jeg også prøvet Blackdowns. Det giver samme resultat.

Suns jvm kan installeres som netscape plugin lige så nemt som
Blackdowns.
# cd /usr/lib/netscape/plugins/
# ln -s ../../../local/jdk1.3.1_01/jre/plugin/i386/ns4/javaplugin.so

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : Dennis

Dato : 15-09-01 15:07

<zb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet, at hente den nyeste java fra sun, og installeret den
> som Netscape plugin, men det ændrede ikke noget. Er der andre jvm,
> der kan installeres som plugin, og som er værd at prøve?

En jvm har vist ikke så meget med java_scripts_ at gøre.

/Dennis

Fra : zb@nospam.dk

Dato : 16-09-01 09:22

Nu fik jeg det til at virke!

Jeg skal bruge Netscapes indbyggede java for at kunne logge ind.
Efter login vælger jeg "Enable Java Plugin", og så virker det hele
tilsyneladende incl. indbetalingskort. Det virker både med Blackdows
og Suns java-plugin, så jeg bruger Blackdows.

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen