DMX XFire1024 vs VIA KT133a
Fra : Martin

Dato : 14-09-01 19:33

Hej.

Mit gamle sblive live gik i stykker og ved at læse tilbage her i gruppen
fandt jeg ud af at mit nye lydkort skulle være et Terratec DMX Xfire1024.
Lyden fra kortet er kanon, men i går aftes fandt jeg ud af at min brænder
ikke længere virker (hverken læse eller skrive). Idag prøvede jeg så at
flytte rundt på lydkortet og på IDE-kablerne, men det eneste der hjalp var
at rive lydkortet ud.
Mit system:
Abit KT7a- Raid
TB 1000@1200 (ikke at det kommer sagen ved)
ASUS v7700 m. 32 mb DDR-ram
Terratec DMX Xfire1024
Pioneer DVD-drev
Liteon brænder (12102c)
IBM 75 GXP 45GB
IBM 60 GXP 40GB

Uanset hvordan jeg placerede de forskellige drev og på hvilken controller så
virkede brænderen ikke, men DVD´en fint. Normalt (og nu) sidder DVD som
Master og Brænder som Slave på den sekundære IDE mens hd´erne har hver deres
IDE på Raid-controlleren og begge sidder som master.

Jeg har prøvet alt ude i BIOS og under windows (dma og synkroniser). Nyeste
version af VIA 4in1 (4,32) er installeret og jeg har også prøvet beta 4,33.

Mit spørgsmål er så om det er lydkortet der er defekt, eller om andre evt.
har haft samme problem, men fandt en løsning på det.

-Martin Krarup

Fra : Martin

Dato : 14-09-01 23:07

Hej igen.

Har fundet ud af hvad problemet var: Mine store pilfingre.. Hacde leget med
et program der kan bestemme et drevs hastighed.

Fra : Wizeguy

Dato : 15-09-01 10:54

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

> Mit spørgsmål er så om det er lydkortet der er defekt, eller om andre evt.
> har haft samme problem, men fandt en løsning på det.

Hvorfor bruger du ikke den primære IDE kanal til brænderen?
Anders

Fra : Martin

Dato : 15-09-01 11:28

> Hvorfor bruger du ikke den primære IDE kanal til brænderen?

Har kun 3 ATA66/100 kabler.

-Martin