Mit lydkort forsvandt :-(
Fra : Frank W

Dato : 14-09-01 19:10

Hej NG..

Har lige smidt Mandrake 8.1B3 ind på min ene computer..alt spiller,
men mit lydkort (soundBlaster 16ISA) kan Mandrake ikke finde..

Har prøvet sndconfig.

Har tidligere (i dag) haft Win2000 på maskinen og der lydkortet.

Hilsen
Frank, som prøver at få en noget lyd ud af Mandrake..

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-01 00:22

Den Fri, 14 Sep 2001 20:09:47 +0200 skrev Frank W:
>Hej NG..
>
>Har lige smidt Mandrake 8.1B3 ind på min ene computer..alt spiller,
>men mit lydkort (soundBlaster 16ISA) kan Mandrake ikke finde..
>
>Har prøvet sndconfig.

Er det et PNP-kort?

Hvis det er, skal du nok have fat i pnpdump og isapnp - ellers skulle
"modprobe sb" være nok.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Frank W

Dato : 15-09-01 08:33

On Fri, 14 Sep 2001 23:21:37 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent
Friis) wrote:

>Er det et PNP-kort?

Nej, det er af de gamle Soundblaster kort fra omkring 93.

>Hvis det er, skal du nok have fat i pnpdump og isapnp - ellers skulle
>"modprobe sb" være nok.

Jeg prøvede "modprobe sb" og Mandrake fandt lydkortet. Bare sjovt, for
da jeg prøvede Redhat 6.0 i sin tid, fandt den alt hardware med det
samme og det er samme maskine - intet hardware er skiftet ud!.

Takker..
Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-01 10:11

Den Sat, 15 Sep 2001 09:33:05 +0200 skrev Frank W:

> [...]
>da jeg prøvede Redhat 6.0 i sin tid, fandt den alt hardware med det
>samme og det er samme maskine - intet hardware er skiftet ud!.

Men ikke samme program de bruger til hardware detection.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side