mask med mousehide
Fra : Martin

Dato : 13-09-01 21:49

Jeg har lavet en film med to lag. Det ene vises med en mask (cirkel) som
føler musen. Jeg kan godt få cirklen til at følge musens bevægelser, men når
jeg omdanner laget til et mask-lag forsvinder denne effekt, og cirklen
følger ikke længere musen... Hvad er der galt?

/Martin

Fra : Michael Peo

Dato : 14-09-01 16:51

Man kan ikke flytte rundt på en maske dynamisk. Der findes dog
råd for dette, om end det har sine begrænsninger og er en smule
kompliceret. På Flashkit.com er der en ok tutorial der forklare
de nærmere detaljer.
http://www.flashkit.com/tutorials/Actionscripting/Flash_5_-Pure_M
or-588/index.shtml

mvh.

[...]