S: Akvarium cirka 1000L
Fra : Michael

Dato : 16-01-01 10:21

Hej Folks!
-----------
Jeg har et 1000L(cirka) akvarium, som jeg DESVÆRRE er nød til at skille mig
af med, da jeg skal have nye
vinduer i hytten. Det kan selvfølgelig ikke gå igennem have døren .
Nå never mind, s... happends. Men skulle en eller anden være interreseret,
høre jeg gerne, jeg bor i
Frederikshavn, så det er rimeligt langt nordpå.Selve akvariet er lavet i
metal(hvid malet) og kun glas i front, PT
går der nogle Gibbiceps maller(XL) og 2 farveladde fisk. Jeg er lidt i
vilredde hvad pris angår, da akvariet trænger
til en kærlig hånd(Læs som lidt nyt maling, ikke en PAVA behandling). Så
måske een eller anden har lyst til at
give et bud(Prøv at holde det bare nogenlunde seriøst .

Høre gerne, da kæresten, er begyndt at spørge om hun skal købe et par skære
siver til min vinkelsliber. Hmm, morsomt..
Skal se om jeg kan låne et digital kamera, lidt billeder siger sikkert mere
end et par linier.

Mvh Michael Jensen.

Email: michael@internord.dk

Tlf 21822627, hvis jeg ikke svare, så læg en besked på tlf-svaren(Jeg hadder
også tlf-svarer).

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-01 10:34

det med billederne lyder som en god ide.
Sig lige til når du har taget dem og lagt dem på dk.binaer

Thomas

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-01-01 17:33

"Michael" <Michael@privatpost.dk> wrote in message
> [...]

[klip forkert anbragt annonce]

Jeg gider egentlig ikke, men alligevel:

Det er ikke i overensstemmelse med fundatsen at reklamere i denne gruppe.
Det har tidligere af nogle af reklameelskerne været fremført at det var for
dårligt at nogle fik henstillinger og andre ikke, så derfor.......
Hvis det er fordi du ikke kender til reglerne på usenet, så kig ind på
www.usenet.dk/netikette .

mvh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 16-01-01 20:04

Jan Boegh skrev i meddelelsen <941t3g$1mek$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
>dårligt at nogle fik henstillinger og andre ikke, så derfor.......
>Hvis det er fordi du ikke kender til reglerne på usenet, så kig ind på

Åh Jan, lad nu være - det er da kun 5 købs-salgs relaterede annoncer ud af 5
poste på een skide dag. Det er da helt OK efter min mening. Og havde du ikke
reageret, var det "kun" 4 ud af 5. Det er da rent flueknepperi.

Ole

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 20:12

ole larsen wrote:
<snip>
> [...]
> 5 poste på een skide dag. Det er da helt OK efter min mening. Og havde du
> ikke reageret, var det "kun" 4 ud af 5. Det er da rent flueknepperi.

Du er altså ligeglad med fundatsen, eller ?

Du bifalder måske også at der gås over for rødt, eller at der postes binært
i ikke-binære grupper ?

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : nevermind

Dato : 16-01-01 21:32

On Tue, 16 Jan 2001 19:11:48 GMT, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@nomail.tele.dk> wrote:

>Du er altså ligeglad med fundatsen, eller ?
>
>Du bifalder måske også at der gås over for rødt, eller at der postes binært
>i ikke-binære grupper ?

aaaaargh tag dig dog sammen og læs 1984 af George Orwell.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 21:41

nevermind wrote:

> aaaaargh tag dig dog sammen og læs 1984 af George Orwell.

Tag dig dog selv sammen!

Reglerne er faktisk til for at der skal være et bare nogenlunde system i
tingene. Fundatsen er her, for at vi skal være klar over hvad det egentlig
er gruppen handler om, og hvad der så er acceptabelt og hvad der ikke er.
Det samme gælder alle andre regler, de er der for at gøre det muligt at
skabe genkendelige og forudsigelige mønstre. Eksemplet med det røde lys:
Reglen om at man ikke må gå over for rødt, er der af den simple grund, at
der er en hvis fornuft i at fodgængere ikke bevæger sig ud på kørebanen når
denne befærdes af kørende motorkøretøjer. Ligeledes findes der i fundatsen
ikke nogen tilladelse til køb/salgs-annoncer, da denne type aktiviteter
hidrører dk.marked.*.

Angående det med 1984: Har du egl. selv læst den ?

Jeg foreslår intetsteds at alt i dk.fritid.dyr.akvarium skal overvåges og
gennemreguleres, men derimod at folk følger de, i øvrigt fornuftige,
retningslinier der er for kommunikation i denne gruppe. Skulle det nu være
så svært ? Vi er vel voksne mennesker - eller ?

Fra : nevermind

Dato : 16-01-01 22:02

On Tue, 16 Jan 2001 20:40:49 GMT, Thomas Alexander Frederiksen
> [...]

>er gruppen handler om, og hvad der så er acceptabelt og hvad der ikke er.

Når der ugentligt er flere posteringer med fisk og akvarier fra
private der stille og roligt spørger om der er interesserede og når
der så tilfældigvis dukker interesserde købere op; ja så ved jeg ikke
hvad der er mest acceptabelt at man ændrer fundatsen eller skælder
vedkommende ud?

>Det samme gælder alle andre regler, de er der for at gøre det muligt at
>skabe genkendelige og forudsigelige mønstre.

Ja du har ihvertfald skabt et let genkendeligt mønster, temmelig
forudsigeligt og kedeligt.

> [...]
>der er en hvis fornuft i at fodgængere ikke bevæger sig ud på kørebanen når
>denne befærdes af kørende motorkøretøjer.

Men når man står ved en øde vej klokken halv fire om natten overholder
man det så? og er der grund til det? bryder samfundsstrukturen sammen
da?

> Ligeledes findes der i fundatsen
>ikke nogen tilladelse til køb/salgs-annoncer, da denne type aktiviteter
>hidrører dk.marked.*.

Ja men så sørg dog for at oprette en dk.marked.akvarium. så
dk.fritid.dyr.akvarium kan få fred og ro....

>Angående det med 1984: Har du egl. selv læst den ?

Hvad tror du selv?

>Jeg foreslår intetsteds at alt i dk.fritid.dyr.akvarium skal overvåges og
>gennemreguleres, men derimod at folk følger de, i øvrigt fornuftige,
>retningslinier der er for kommunikation i denne gruppe.

Vel fornuftige måske; om din opførsel er det vviæl jeg lade stå hen i
det uvisse.

>Skulle det nu være
>så svært ? Vi er vel voksne mennesker - eller ?

Voksne mennesker kan tage stilling til om noget er rigtigt eller ej
uden nødvendigvis først at slå op i en lovbog.
Men den kategori har du lige bevist at du ikke hører til..

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 22:10

nevermind wrote:

<snip>

> Men når man står ved en øde vej klokken halv fire om natten overholder
> man det så? og er der grund til det? bryder samfundsstrukturen sammen
> da?

Principielt set, ja. Jeg gør det under alle omstændigheder, men jeg er ikke
afvisende over for regler som de svenske (kommer der ingen biler må man gå
som man vil...).

> Ja men så sørg dog for at oprette en dk.marked.akvarium. så
> dk.fritid.dyr.akvarium kan få fred og ro....

Det overgår vist mine evner... Men jeg er absolut tilhænger af ideen.

<snip igen >
> Voksne mennesker kan tage stilling til om noget er rigtigt eller ej
> uden nødvendigvis først at slå op i en lovbog.
> Men den kategori har du lige bevist at du ikke hører til..

Et usselt personligt angreb... Nu havde vi ellers lige en fornuftig samtale
her, men under alle omstændigheder: Det der hele tiden har været min
pointe, er, at vi bør følge gruppens fundats. Hvis der så er utilfredshed
med dens inhold, bør en ændring overvejes. Dette er jo sket for ikke alt
for længe siden, at det så ikke lykkedes at få et fornuftigt foreslag (læs=
et der kunne slå igennem de rette steder) stillet op er jo så en anden side
af sagen. Men så længe vi er ved status quo mht. fundatsen kan vi lige så
godt følge den.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 16-01-01 22:18

hva' Thomas og anonyme Nevermind, kan i ikke holde jeres diskusion i emails,
det er sgu trættende at se det samme fundsats plabrend hver evig eneste dag
i alverdens newsgroups.

post det en enkelt gang, eller send oplysningen om overtrædelsen til ham der
har gjort det, men befri os andre for en millard død syge postings - det er
spild af tid.

og jeps, denne post burde nok være sendt til jer begge istedet.

- Tom

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 22:21

Tom Nielsen wrote:

> [...]
> det er spild af tid.
>
> og jeps, denne post burde nok være sendt til jer begge istedet.

Enig, og kritikken taget til efterretning (og jeps, dette burde være sendt
direkte til dig...).

Lad mig så blot indskyde at dette er den eneste af rundt regnet 20 grupper
jeg er aktiv i, hvor der overhovedet er grundlag for at diskutere
fundatsen. I de andre overholdes den ganske simpelt, og folk efterkommer
opfordinger til at poste i dk.marked.* ...

Stof til eftertanke, ikke sandt ?

Fra : nevermind

Dato : 16-01-01 22:23

On Tue, 16 Jan 2001 21:09:34 GMT, Thomas Alexander Frederiksen

>Principielt set, ja. Jeg gør det under alle omstændigheder, men jeg er ikke
>afvisende over for regler som de svenske (kommer der ingen biler må man gå
>som man vil...).

Okay men hvor er faren så henne her?
Tror du alle begynder at poste irrelevant materiale bare fordi noge få
poster deres akvarier og lign. til salg? som strengt taget ikke er så
langt væk fra indholdet af denne gruppe.

>Det overgår vist mine evner... Men jeg er absolut tilhænger af ideen.

Men det overgår ikke dine evner at støje i gruppen?
Med al den energi du bruger til at henlede på fundatsen så skulle man
tro det lige var dig der var mand for at oprette den akvarie
markedsgruppe.

><snip igen >
>
>Et usselt personligt angreb...

ikke personligt andet end at jeg henstiller til dig at tage op til
overvejelse præcis hvad det er du gør ved at leje politibetjent.

> [...]
>pointe, er, at vi bør følge gruppens fundats. Hvis der så er utilfredshed
>med dens inhold, bør en ændring overvejes.

Er du sikker på at du ikke sidder i folketinget?

> [...]
>af sagen. Men så længe vi er ved status quo mht. fundatsen kan vi lige så

Igen?
Hvorfor tager du ikke stilling til det nu og udskriver valg?

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 22:25

nevermind wrote:

<snip det hele og læs Tom Nielsens post>

Fra : nevermind

Dato : 16-01-01 21:44

On Tue, 16 Jan 2001 20:03:58 +0100, "ole larsen" <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Åh Jan, lad nu være - det er da kun 5 købs-salgs relaterede annoncer ud af 5
>poste på een skide dag. Det er da helt OK efter min mening. Og havde du ikke
>reageret, var det "kun" 4 ud af 5. Det er da rent flueknepperi.

Jan og andre lov-liderlige personager burde sætte sig for at ændre
fundatsen hvis dette pågår.
Der er åbenbart basis for at ændre den, og jeg må indrømme det
underlige i at oprette en hel køb-salg undergruppe til
dk.fritid.dyr.akvarium og kan egt. heller ikke se hvorfor disse
PRIVATE annoncer ikke skulle have deres plads her....

Fra : Dennis Lerche

Dato : 16-01-01 22:27

> [...]
> Der er åbenbart basis for at ændre den, og jeg må indrømme det
> underlige i at oprette en hel køb-salg undergruppe til

Du er da velkommen til at prøve
I tidernes morgen for ca. 3 år siden da gruppen blev oprettet, var dette
emne vedr. køb og salg oppe. Der blev under "diskussionen" om oprettelse af
gruppen pointeret at der ikke MÅ være køb og salgs annoncer i
dk.fritid......
(2 -3 personer der syntes at det var en god ide med køb og salg), at disse
skulle befinde sig i dk.marked...... Dette var på daværende tidspunkt nogle
klarer retningslinier der ikke kun undviges.
Men jeg ved da ikke på nuværende tidspunkt om det er muligt at få ændret
fundatsen til køb & salg, jeg har min tvivl.

Dennis

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 16-01-01 21:24

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> [...]
> dårligt at nogle fik henstillinger og andre ikke, så derfor.......
> Hvis det er fordi du ikke kender til reglerne på usenet, så kig ind på

Det er da rart at der er nogle der gider..... for jeg gad simpelthen
ikke...

Thomas D. Kryger
(som har to grunde: mod fundatsen, den anden kan ses lidt længere nede)
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : nevermind

Dato : 16-01-01 21:35

On Tue, 16 Jan 2001 17:32:47 +0100, "Jan Boegh" <jan@boegh.X_net>
wrote:

[klip: støj]

Har du for meget båndbredde eller hvad?
Du kunne tage hensyn til dem af os der har lyst til at læse poste med
mere relevans til akvariehold end ng ordensreglementer.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 21:42

nevermind wrote:

> [...]
> Du kunne tage hensyn til dem af os der har lyst til at læse poste med
> mere relevans til akvariehold end ng ordensreglementer.

Du har da vist virkeligt et problem med at der findes retningslinier for
noget, læs mit ovenstående reply...

Fra : Frede.K

Dato : 16-01-01 22:28

Åh Gud nu ikke igen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 16-01-01 22:25

Frede.K wrote:

> Åh Gud nu ikke igen

Bare rolig, vi stopper nu

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-01-01 09:26

"Frede.K" <a.h.design@@mail.dk> wrote in message

> Åh Gud nu ikke igen

Jo igen, og de har allerede brugte vel 10 gange så meget båndbrede på brok,
end på selve annoncen

Bare rolig om 1-2 måneder sker det igen.

Hilsen Søren

Fra : Berber@mail.dk

Dato : 17-01-01 07:28

Endnu en hjerneblødning...

Fra : Tom Nielsen

Dato : 16-01-01 19:33

jeps nogle billeder ville være lækkert. og du må meget gerne fortælle
hvordan det er bygget ? du siger jern og en frontside i glas.
Er det så bare sat på med silicone, ligsom når man samler et alm.
glas-glas-glas akvarie

Håber du kan hjælpe, da jeg selv skal ha' lavet mig et 200x30x30cm akvarie -
og ikke har i sinde at smide dyrt glas hele vejen rundt.

- Tom

ps. jeg ville meget gerne købe akvariet, men jeg tror bare ikke mit gulv kan
klare de 1000ltr. :(

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-01-01 20:48

Hej Michael!
Hvis du bruger karosseriplade,må du IKKE bruge den samme silicone du normalt
bruger til glas, da den indeholder eddikesyre, som får metallet til at
ruste.

MVH Peter