Underlig adfærd
Fra : Niels Thrane

Dato : 10-01-01 22:02

Hej NG

Jeg er helt ny i akvarieverdenen, og har lige et spørgsmål vedrørende en
lidt underlig adfærd ved en af mine tigerbarber.

Det den gør, er, at den stiller sig lodret i vandet med snuden nedad. Først
troede jeg at den var ved at dø, men så lagde jeg mærke til, at den kun gør
det i nærheden af sine artsfæller.

Er der en god forklaring på det?

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 17:16

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 12-01-01 17:16

> Niels Thrane <niels@freeway.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:N4476.536$W81.26544@twister.sunsite.dk...

> Først
> gør

Etter det jeg har lest, har det noe med rangen innen stimen å gjøre. Fisken
stiller seg opp i mer eller mindre "vinkel" etter hvilken rang den har. Da
skulle det bety at din tigerbarbe underkaster seg de andre. Gjetter jeg.
------
Marianne Kristiansen