raio på kontoret?
Fra : peet_dk

Dato : 12-09-01 18:03

hvad er de reglerne mht. CODA afgift m.m.

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-09-01 22:49

In <9no4bb$1vd6$1@news.cybercity.dk>, on 09/12/2001
at 07:02 PM, "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> said:

>hvad er de reglerne mht. CODA afgift m.m.

Jeg tror at afgiften er indregnet i licensen. I virksomheder betaler man
en licens pr. apparat. Det er kun hvis musikken er ude i et kundelokale
eller udenfor på et torv at der er Koda-afgifter - SVJV....

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : C. Overgaard

Dato : 13-09-01 06:31

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en
> [...]
> This month link: www.operation-flashpoint.dk
> The world hates change, yet it is the only thing that has brought

Radioen skal tilhøre en af medarbejderne for at blive dækket af
medarbejderens hjemmelicens. Hvis den er "medarbejderløs", tilhører den
firmaet og så skal man beregne hvor mange, som kan høre den.

Vi har indført den regel at ALLE radioer og evt. TV skal mærkes med
medarbejderens initaler. Man finder ikke en radio/TV uden initialer i nogle
af vores selskaber. Hvis en medarbejder fratræder og han/hun ikke har taget
sin radio med, kontaktes vedkommende. Hvis vedkommende ikke ønsker sin
radio, inddrages den og bliver solgt, når vi engang imellem sælger gammelt
inventar.

Med hensyn til bilradioerne, så er bilradioerne for nogle bilers vedkommende
dækket af hjemmelicensen, hvis medarbejderen betaler skat af fri bil. De
biler, som har flere førere, skal man betale firmalicens til. De gælder i
vores tilfælde varevogne og lastvogne.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 13-09-01 10:03

Men hvad så, hvis medarbejderne hører radio/ser TV over Nettet via f.eks.
RealPlayer?

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk

Fra : C. Overgaard

Dato : 13-09-01 11:29

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> skrev i en
> Men hvad så, hvis medarbejderne hører radio/ser TV over Nettet via f.eks.
> RealPlayer?

Medarbejderne har ikke lov til at installere ekstra software, dvs.
realplayer skulle ikke være nogle steder, højtalere er i øjeblikket forbudt.

Lyd og billeder kan hurtigt tage båndbredde fra virksomhedsopgaver.

Men det indgår vel i den almindelige husorden, at folk er på arbejde for at
arbejde og ikke snakke sammen om emner de hører og læser om i arbejdstiden.
Social kontakt kan klares, når folk har stemplet ud. Så jeg forstår ikke
behovet for al den nyhedstrafik.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-01 11:26

> Medarbejderne har ikke lov til at installere ekstra software,

Det er jo så bare Jeres politik. Den er ganske fornuftig i mange
situationer, men selv synes jeg det er FRYGTELIGT at arbejde under de
forhold. :)
Næh, jeg har min egen computer, og det er mig eget ansvar at den fungerer.
Sådan er det bare. :)

> dvs. realplayer skulle ikke være nogle steder,

Bare fordi medarbejderne ikke må installere software, må administratoren vel
godt?
Han kan vel bare installere Windows Media Player, Winamp og Realplayer, så
skulle der være et pænt udvalg.

> højtalere er i øjeblikket forbudt.

Trist. :)
Men hvis man sidder mange i samme rum har det også sine fordele. :)

> Lyd og billeder kan hurtigt tage båndbredde fra virksomhedsopgaver.

Tjah, det kommer jo an på hvor meget båndbredde virksomheden har, og hvor
meget virksomhedopgaverne tager. Og hvor meget båndbredde man vil ofre på
personalepleje. Har kun oplevet ét sted, hvor sidstnævnte ikke tog langt det
meste af båndbredden. Men har endnu ikke oplevet at det var noget problem.

> [...]
arbejdstiden.
> Social kontakt kan klares, når folk har stemplet ud. Så jeg forstår ikke

Nyhedtrafik? Hvad med musik? Personligt arbejder jeg LANGT bedre, med noget
godt musik i baggrunden. Og hvis musikken falder i min smag, så er det da
bare endnu bedre.
Jeg nyder rigtigt at være startet for mig selv. Jeg har et sæt højtalere der
fylder halvdelen af skrivebordet, og har arrangeret at jeg kan SE når
telefonen ringer.

Men altså, musik skal der til. Og jeg kender ikke én eneste radiokanal jeg
gider høre på, og så er der vel kun netradio o. lign. tilbage for mig. Well,
jeg klarer mig fint med mp3.com. :) Jeg vælger bare en genre, og skruer op
til et passende niveau.

Sådan, så kom mine meninger også frem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen