Adsl hos tdc
Fra : Sune Posselt

Dato : 12-09-01 13:26

Hej gruppe.

Jeg har længe overvejet at ansakffe mig ADSL, men nu skal der gøres noget
ved det. Jeg ville egentlig helst have CC eller WOL, men så vidt jeg kan
finde frem til kun er tdc-familien der tilbyder ADSL der hvor jeg bor
(97492562).
Fair nok, tænkte jeg, så må jeg bare vælge et TDC relateret produkt, selvom
jeg helst ville have undgået det. Mit problem er imidlertid så, at det
forekommer temmeligt forvirrende med alle de forskellige produkter, som
tdc-familien tilbyder (boomtown, netxpress, Tele Danmark Bredbånd|ADSL,
pro@ccess, er der andre som jeg har overset?).

Jeg har ikke det helt voldsomme behov, 256/256 eller 256/128 burde være
nok, jeg vil gerne have mulighed for at koble 2-3 computere på (helst uden
egen server), og jeg vil gerne have en fast ip (dog ikke en nødvendighed).

Er der nogen der ud fra ovenstående oplysninger har et forslag til hvad jeg
bør vælge?

Mvh. Sune Posselt

Ps. Hvor langt må der egentlig være til den nærmeste central, hvis man skal
have ADSL - her er der ca. 5 km.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-01 18:22

"Sune Posselt" <sune@sjovedyr.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der nogen der ud fra ovenstående oplysninger har et forslag til hvad

Boomtown med Router, giver dig mulighed for at koble alle dine computere
på,,, op til over 200 mener jeg. Fast Ip kommer lidt senere. Hastigheden er
dog 512/512 og er derfor over dit krav. Samt at du nok ikke kan få det pga.
afstanden til din central.

Bredbånd. kan du få 256/128 og 2 eller 4 dynamiske Ip adresser. Så du kan
koble dine computere op. Her er der ikke fast IP. Hvis du vælger løsning med
flere dynamiske Ip´ere. Hvis du vil have dine computere på her. Og vil have
fast Ip. Skal du selv ud og købe en router. Og vælge løsningen med fast ip.

Netexpres, giver dig også 256/128. Her følger den en router med. Som dog er
langt under, hvad man kan kalde en kvalitets router. Men den virker da, og
giver dig adgang til dine computere. Men her heller ingen fast ip.

Pro@a skal du nok holde dig væk fra, som privat person. Da routeren der
følger med, er bekrænset. Og man skal betale for at ændre i routeren. Men
den giver dig fast Ip og 256/256.

> Ps. Hvor langt må der egentlig være til den nærmeste central, hvis man
skal
> have ADSL - her er der ca. 5 km.

Uhh hada...

Godtnok er kabelstrækningen nok rimelig direkte. Pga vejen ind til Ulfborg.
(Da man næsten altid ligge kabelstræk parallelt med veje. Så du kan sikkert
godt få en 256/128 Kbit. Men hør hellere hos Martin Højriis Kristensen.

Fra : Sune Posselt

Dato : 12-09-01 20:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in
> [...]
> dog er langt under, hvad man kan kalde en kvalitets router. Men den
> virker da, og giver dig adgang til dine computere. Men her heller ingen

Hvilken betydning har routerens kvalitet sådan rent praktisk, i forbindelse
med normalt brug (surf, download, spil etc.)?

> Pro@a skal du nok holde dig væk fra, som privat person. Da routeren der
> følger med, er bekrænset. Og man skal betale for at ændre i routeren.
> Men den giver dig fast Ip og 256/256.

Hvilke begrænsninger ligger der mere præcis i routeren?

Mvh. Sune

Fra : Finn Toft

Dato : 12-09-01 18:29

Hej...

Du kan vælge NetExpress 256/128, der er dov ikke fast ip (Men det kommer der
om nogle få måneder). Jeg har selv 512/128 NetExpress hos TDC og er helt
tilfreds...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-01 18:49

"Finn Toft" <ftoft@mailme.dk> wrote in message
> Hej...
>
> Du kan vælge NetExpress 256/128, der er dov ikke fast ip (Men det kommer
der
> om nogle få måneder

Hvem siger det?? Rygtet har gået længe. Men tilsyneladende er det TDC´s nye
produkter, der har fået mulighed for fast ip.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 13-09-01 00:02

"Sune Posselt" <sune@sjovedyr.dk> wrote in message
<snip>
> [...]

> Er der nogen der ud fra ovenstående oplysninger har et forslag til hvad
<snip>

<snip>
> Ps. Hvor langt må der egentlig være til den nærmeste central, hvis man
skal
> have ADSL - her er der ca. 5 km.
<snip>

Hej Sune

Hvis du bor så langt væk fra centralen, så er det en 256/128 linie du skal
kigge på, da din upload nok ikke kan komme over 128. Du skal dog huske at
spørge når du bestiller, for det kunne jo tænkes du tager fejl med hensyn
til afstanden.

Du har i praksis 2 produkter som du kan bruge: NetExpress ADSL eller
Bredbånd|ADSL. Hvis du vælger NetExpress, så får du ikke fast IP, men til
gengæld får du en router til låns. Hvis du vælger Bredbånd|ADSL, så skal du
selv investere i routeren, men til gengæld kan du have fast IP. Priserne er
nogenlunde sammenlignelige, dog er Bredbånd|ADSL bundet sammen med dit
telefonabonnement.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-09-01 06:28

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du vælger NetExpress, så får du ikke fast IP

Det skulle dog komme inden længe

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : *Xray

Dato : 13-09-01 12:23

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle dog komme inden længe

Juhu! =)

*Xray

Fra : Troels Møller

Dato : 15-09-01 12:30

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in

> Det skulle dog komme inden længe

Kan man så skifte fra dynamisk IP til fast IP når det kommer hvis man har
NetExpres i forvejen? Kommer det til koste noget?

Noget nærmere bud på hvornår det sker?

Mvh. Troels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-09-01 08:17

"Troels Møller" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse
> Kan man så skifte fra dynamisk IP til fast IP når det kommer hvis man har
> NetExpres i forvejen? Kommer det til koste noget?

Jeg er ikke så meget inde i de abonnementsmæssige ting, men jeg er ganske
overbevist om at man kan skifte til fast. Jeg ved ikke om/hvad det kommer
til at koste, men det kommer næppe til at vælte budgettet

> Noget nærmere bud på hvornår det sker?

nov/dec

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Benny Pedersen

Dato : 19-09-01 02:11

Martin Højriis Kristensen skrev om Re: Adsl hos tdc

og her er min kommentar på det:

> overbevist om at man kan skifte til fast. Jeg ved ikke om/hvad det kommer
> til at koste, men det kommer næppe til at vælte budgettet

næ min bank rådgiver ville råbe af mig at jeg nu igen har brugt 10kr
på noget pjat

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Henrik Berg

Dato : 17-09-01 20:31

Fra : Planck

Dato : 20-09-01 21:00

Hvad er problemet???...CC eller WOL kan da smide udstyret op på
centralen...er det monopol???

Planck

Der repræsentere sig selv med denne udtalelse, og ikke TDC!

Fra : Henrik Berg

Dato : 21-09-01 22:32

Efter min mening er der monopol når alle der skal have en telefon eller
netværksforbindelse skal igennem TDC !!! og som jeg også nævnte, kan FWA
måske ændre på dette, men nu hører jeg også at TDC vil lave en "aftale" med
Sonofon, hvad aftalen omhandler ved jeg ikke, men hvis Sonofon få held med
deres FWA, kan det blive en forretning som gå TDC næse helt forbi, hvilket
kunne give reel konkurrence, og som måske kunne komme til at koste TDC dyrt,
så set fra deres synspunkt ville det vel være fornuftigt med en "aftale".

Henrik