Arrrgh min luftpumpe larmer....
Fra : Flemming Hansen

Dato : 30-12-00 11:40

Hejsa....

Jeg er helt ny i fiskenes verden.....Og har for 3 uger siden købt et 54 L
akvarie, for at se om det er noget jeg kan få til at fungere inden jeg
kaster mig ud i noget størrere.

Nårh, men nu var det på tide at få lidt fisk i akvariet, og i samme
anledning besluttede jeg mig for at få lidt luft til de små skællede venner.
Men hele akvariet står og brummer, når jeg tænder for luft pumpen.
Luftpumpen i sig selv, larmer ikke ret meget, hvis jeg piller slangen til
luft stenen fra. Men såsnart den er til igen, så brummer hele akvariet igen.
Hvad gør jeg for at få det til at stoppe ??
Er det nødvendigt at have luftpumpen kørende hele tiden, eller kan jeg
smidde et kontaktur på til at styre luften, på samme måde som lyset bliver
styret ?

På forhånd tak for svarene

Mvh Flemming Hansen
unlimited@get2net.dk

Fra : Thomas Neumann

Dato : 05-01-01 23:43

Hejsa Flemming

Hvis du har planter i akvariet ville jeg forsøge at lade dem lave ilten
først. Hvis fiskene begynder at stå og snappe efter "luft" så tænd for
luftpumpen. Efter min mening kan du nøjes med at køre med luftpumpem et par
timer om dagen. (når du ikke er hjemme?) Ellers kører jeg selv mit 128
liters akvarie helt uden tilførsel af O2.

Thomas