Godt mail-program til RH7.1
Fra : Frank Norvig

Dato : 11-09-01 20:28

I mit forsøg på at fjerne alt microsoft og windows-relateret på min pc,
har jeg efterhånden fået erstattet alt hvad jeg i sin tid brugte under
Windows.

Jeg mangler dog stadig et godt e-mail program som både kan fetche mail fra
flere forskellige udbydere, og samtidig kunne connecte til en IMAP server
hvor resten af min mail ligger.

Jeg har forsøgt mig lidt med Balsa som følger med RedHat 7.1, men jeg
syntes ikke det virker så overbevisende.

Er der nogen der har nogle gode forslag til et mail-program jeg bør bruge
under Gnome X-Windows?

Mvh Frank Nørvig

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 11-09-01 20:36

mutt fra www.mutt.org. Det duer tilmed også selvom du ikke kører X.

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Steen Suder

Dato : 11-09-01 21:28

Ole Michaelsen wrote:

> mutt fra www.mutt.org. Det duer tilmed også selvom du ikke kører X.

Ja, mutt er godt, men du er måske mere ude efter noget i retning af
Evolution: http://www.ximian.com/.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-09-01 20:46

Frank Norvig wrote:

> Jeg mangler dog stadig et godt e-mail program som både kan fetche mail fra
> flere forskellige udbydere, og samtidig kunne connecte til en IMAP server
> hvor resten af min mail ligger.

Grafiske mail-programmer har altid været noget skrammel til linux. Indtil
fornylig. Og nu er de faktisk allesammen ved at komme op i omdrejninger.

KMail (KDE), som jeg selv bruger, kan (nok) det du ønsker. Evolution (Gnome)
ser ret sej ud, men er endnu i beta. Det undrer mig lidt, at Balsa ikke kan
have flere mailkontis.

Jeg synes, at du mere skulle vælge efter, hvilket interface, du bedst kan
lide, og så fuske dig frem med fetchmail, indtil mailprogrammet har præcist
de funktioner, som du ønsker.

-Claus

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-01 22:11

Frank Norvig wrote:

> [...]
> syntes ikke det virker så overbevisende.
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag til et mail-program jeg bør bruge

evolution www.ximian.com
eller
netscape mail

MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : digger1@mail.tele.dk

Dato : 12-09-01 16:11

> Er der nogen der har nogle gode forslag til et mail-program jeg bør bruge
> under Gnome X-Windows?

Prøv med Sylpheed, jeg benyttter det selv og syntes at det lever fuldt op til
mine forventninger. Det kan klare både pop3 og IMAP, hvor IMAP kører noget hurtigere end i Outlook i Win...

http://sylpheed.good-day.net/

Dennis

Fra : Brian Poulsen

Dato : 02-12-01 17:31

On Tue, 11 Sep 2001 21:28:14 +0200, "Frank Norvig"
<uzi4u@beerbrothers.dk> wrote:

> [...]
>syntes ikke det virker så overbevisende.
>
>Er der nogen der har nogle gode forslag til et mail-program jeg bør bruge

Jeg har selv kørt hele Ximian Desktop pakken, og synes Evolution
holder 100 %. Den kan jeg sagtens anbefale. Men mutt er helt
klart også at anbefale, men den kører som sagt tidligere, i
console/term mode.

Brian Poulsen
http://www.fuz.dk