nntpcache
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 11-09-01 19:15

Jeg har arbejdet lidt med nntpcache med henblik på at kunne hoste eksterne
news grupper samt et par lokale. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om
hvorvidt det er nødvendigt at have en lokale newsserver kørende til at hoste
de lokale grupper, eller om nntpcache har en server indbygget ?

Desværre har jeg ikke helt haft held til at få hul igennem, og jeg vil
derfor være meget interesseret i om en der har en virkende udgave kørende
ville sende mig konfigurationsfilerne. Specielt er jeg i tvivl om, hvordan
den virtuelle server news.nntpcache.org skal bruges/renames/ikke bruges.

Mit system er en Mandrake 8, og en ADSL forbindelse. News serveren er
primært fordi det kan lade sig gøre,o g for at lære lidt mere. Endelig kan
jeg godt lide systemet med en news cache, som kun henter de artikler der
reellt læses, og som samtidig kan slå flere eksterne news serveren sammen i
en.

Jørn