Unlock af Ericsson 2618S når man har Unloc~
Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 11-09-01 18:08

Hej

Vi har en Ericsson 2618S telefon, købt med Telia abonnement.
Vi har fået unlock koden af Telia sammen med en vejledning til hvordan
man låser telefonen op.
Man skal trykke < 1 gang, dernæst * 2 gange, dernæst < 1 gang.
Problemet er at der ikke sker det der skal ske! :)

Har nogen været ude for det samme?
Skal man taste kombinationen ind efter pinkoden, eller før?
Skal man gøre det med det gamle sim-kort isat eller med det nye?

HJÆLP!!!

Mvh
Per Knudsen

Fra : Michael Werge

Dato : 11-09-01 18:21

Hej Per

Det er lige meget om du indtaster <**< før pinkoden eller efter, den skulle
gerne åbne en eller anden form for menu, hvor du kan indtaste koden fra
Telia. Hvad der er mere vigtigt er at der sidder et Teliakort i telefonen -
og det vil nok i dit tilfælde være det gamle kort.

VH Michael
michaelwerge@get2net.dk

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 11-09-01 18:55

On Tue, 11 Sep 2001 19:20:35 +0200, "Michael Werge"
<michaelwerge@get2net.dk> wrote:

Hej

Først: Tak for svaret.

> [...]
>Telia. Hvad der er mere vigtigt er at der sidder et Teliakort i telefonen -
>og det vil nok i dit tilfælde være det gamle kort.

Mit nuværende abonnement er Telia, og jeg har Telia kortet siddende i.

Jeg skal tilføje at jeg er lidt i tvivl om hvilke taster der er tale
om.

*-tasten giver sig selv, men < tasten ser anderledes ud på vores
telefon end vist i den tilsendte brugervejledning.

Nuvel, hvis jeg bruger den tast jeg tror er den rigtige sker der
følgende:

1) Når jeg taster < ** < ind sker der intet hvis jeg ikke har
indtastet pinkoden.

2) Hvis jeg gør det efter jeg har indtastet pinkoden, får jeg en anden
menu end de muligheder som Telia opremser.

Telia skriver at telefonen efter tast-kombinationen skal vise en af
følgende:

* Fjerne SIM-lås
* Låst til nettet
* Aktivér Simlock
* Tilpass - NET

Hvorefter jeg skal trykke på YES

Herefter skal telefonen skrive en af følgende:
* 05 forsøg
* Lås (NET) 5 forsøg

Telefonen skal så evt. skrive (iflg. Telia):
* Tast NCK

Så skal man indtaste den 8-cifrede kode (som jeg har fået).

Derefter skal man trykke YES

Derefter skal telefonen skrive
Ikke låst til net

Men som sagt, jeg kommer aldrig så langt.

Mvh
Per Knudsen

Fra : Lars Petersen

Dato : 12-09-01 12:08

"Per Michael Knudsen" <pmk@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *-tasten giver sig selv, men < tasten ser anderledes ud på vores
> telefon end vist i den tilsendte brugervejledning.

Det er venstre piletast +** + venstre piletast. Derefter skulle du gerne få
menuen til at indtaste låsekoden.
Derefetr skal du gå ind i den menu, hvor der er vist en lukket hængelås og
derinde skal du taste låsekode.

Mvh

/Lars

Fra : Per Olsen

Dato : 13-09-01 01:06

Hej

Jeg har nu læst de sidste par svar, som jo ikke ser ud til
at hjælpe ret meget, så her er følgende:

< = venstre pil, > = højre pil

Gør nu følgende når telefonen er tændt:

tast: >*<<**<
så får du en menu frem der ser ud som følger:
TILPASSE
1 Net
2 Del af nettet

Hvor der efter menupunktet "1 Net" og "2 Del af nettet" er en lille
hængelås.
Denne hængelås kan være enten "åben" eller "låst".
Find det menupunkt hvor hængelåsen er låst og tryk på "YES".
Så får du en ny menu, hvor du skal indtaste koden.
Og så er telefonen låst op.
PE® =SEN
--
Fjernelse af SIM-lås på Ericsson A2618s, A2628s (de eneste jeg har prøvet)
Det skal kun koste dig forsendelsen.

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 13-09-01 05:58

On Thu, 13 Sep 2001 02:06:08 +0200, "Per Olsen"
<opustec2@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>Find det menupunkt hvor hængelåsen er låst og tryk på "YES".
>Så får du en ny menu, hvor du skal indtaste koden.

Tak for svaret.
Men jeg får ikke den pågældende menu op ved at indtaste som beskrevet.
Det er virkelig mærkeligt!

Jeg er ved at blive desperat :)

Venlig hilsen
Per

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 13-09-01 20:21

okey det er IKKE så svært ;)

tryk først 1 gang på højre piletast

derefter en gang på *

derefter to gange på venstre piletast

derefter en gang på *

derefter en gang på venstre piletast

derefter en gang på *

du skal selvfølgeligt have tændt til telefon og indtastet din pin-kode som
nårmalt, altså din telefon skal være klar til opkald.

du skal IKKE kigge efter hvad der sker i display'ed under indtastningen.

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 14-09-01 17:26

On Thu, 13 Sep 2001 21:21:00 +0200, "Jesper Godsk Nielsen"
<asterix@pc.dk> wrote:

>okey det er IKKE så svært ;)

:)))))))

> [...]
>nårmalt, altså din telefon skal være klar til opkald.
>
>du skal IKKE kigge efter hvad der sker i display'ed under indtastningen.

Jeg har lige gjort ovenstående, og jeg får ikke nogen menu hvor jeg
kan indtaste unlock-koden. Betyder det så at min telefon er defekt?

Mvh
Per Knudsen

Fra : Per Michael Knudsen

Dato : 16-09-01 06:48

On Thu, 13 Sep 2001 02:06:08 +0200, "Per Olsen"
<opustec2@post4.tele.dk> wrote:

Mange tak for svarene allesammen.

Jeg har nu fået telefonen til at virke. Jeg fik af en klog person det
tip at måske virkede den ene af tasterne ikke, hvilket viste sig at
være korrekt.
Hvis jeg trykkede MEGET hårdt på tasten (*-tasten), lykkedes det dog
at få den til at virke, med det resultat, at jeg kom ind i den rigtige
menu.

Ved at følge Per Olsen's vejledning (og ikke den medsendte fra Telia),
lykkedes det mig at få telefonen låst op.

Endnu engang mange tak til jer alle.

Mvh
Per Knudsen