Hvor god steaming giver 2mbit ?
Fra : Lars Vadsholt

Dato : 11-09-01 00:57

Hej

Håber at dette er den rigtige gruppe, hvis ikke, så undskylder jeg på
forhånd.

Hvis jeg får en 2mbit forbindelse fra en af dsl udbyderne, hvor god en
billed kvalitet, fra en 1 mbit video stream, vil jeg i teorien kunne få?
(uden nogen form for forbehold mht. hardware og software)

mvh
Lars

Fra : --==JKADK==--

Dato : 11-09-01 13:25

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> wrote
in message news:9njjtk$rgr$1@sunsite.dk...
> [...]
teorien kunne få?
> (uden nogen form for forbehold mht. hardware og software)

Det afhænger af hvem der har streamet det du vil se ..
kvaliteten ved en 1Mb stream burde være helt i top .. men ..
Kvaliteten afhænger af hvem der har streamet .. om de ved
hvad de laver .. Hvilke codecs der er benyttet .. hvilket
materiele der er tale om .. osv osv ..

den der med uden forbehold den holder ikke her .. fint nok
at du kan klare 1 Mbit downstream men hvis det så er
streamet så din PC ikke kan følge med når den skal decode
det .. hvad så ?

pointen .. 1 Mbit er rigeligt til VHS(+) kvalitet i full
screen .. for det meste ..

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 12-09-01 07:35

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billed kvalitet, fra en 1 mbit video stream, vil jeg i teorien kunne få?
> (uden nogen form for forbehold mht. hardware og software)

1 mbit video stream svarer næsten til VCD kvalitet og det svarer ca. til
alm. VHS kvalitet så længe vi snakker Mpeg1. Såfremt der bruges Mpeg4 (aka
DivX, der tillader båndbredder på 1mbit) vil kvaliteten kunne være
væsentligt højere. Formentligt noget i retning af en SVCD (ca. S-VHS).

Problemet er her at finde en der streamer i den kvalitet. De steder jeg har
kunne finde, streamer max i ca. 300kbit, men OK... Det er jo så også de
gratis steder fundet via Microsofts service til formålet.

/Steen

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 12-09-01 13:05

Hej

Tak til jer begge to for jeres svar.

Er der nogen mulighed for at "kode" en video stream, således at ingen kan
smugkikke?

mvh
Lars

Fra : --==JKADK==--

Dato : 12-09-01 13:39

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> wrote
in message news:9nnitp$jec$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Tak til jer begge to for jeres svar.
>
> Er der nogen mulighed for at "kode" en video stream,
> [...]

Taler vi Windows Streaming Media så ja .. DRM .. Digital
rights management .. men det koster .. Hvis det er noget du
er interesseret i på business plan er du velkommen til at
kontakte mig privat på mail.

Regards

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 12-09-01 15:04

> [...]
> rights management .. men det koster .. Hvis det er noget du
> er interesseret i på business plan er du velkommen til at

Det er på helt privat niveau, så det er meget begrænset hvor mange penge der
kan smides i det, men tak for tilbudet.

Af ren nysgerrighed, kan du fortælle hvordan en sådan sikring foregår?

mvh
Lars

Fra : Tournesol \(Jan Nova~

Dato : 13-09-01 13:48

ellers kan man jo bare tillade de ip'er der gerne maa se med, og ellers
afvise alle andre i en firewall, saa kan du meget let holde styr paa hvem
der maa og hvem der ikke maa. og saa behøves det ikke at være understøttet
af stream formatet. med andre ord en meget lettere løsning for private.

/jan novak