uklart vand
Fra : søren jacobsen

Dato : 06-12-00 18:49

hej
jeg har dette problem
jeg har et selskabs akvarium med dvs selvskabsfisk som
2 smerlinger
2 slørhaler
tetre
guppy
maller 3 slags
sværdrager
2 kyssegurami
14 planter
disse fisk lever i bedste velgående, men mit vand er ikke klart, min
forhandler har bedt mig om at teste mit vand for co2 og co3,men dette er
normalt. først havde jeg en sagem til 1000l i tre måneder hjalp ikke, så
investeret jeg i en ehaim til 250 l akvarium hjalp stadig ikke. så sagde en
ven at vi skulle prøve at smide en indvendig pumpe i, som fulgte med
akvariumet da vi købte dette. men stadig er der små partikler i vandet. jeg
har et lille 12l akvarium med unger som er krystal klart med en lille luft
pumpe med en lille tot vat. jeg foder 2 gange dagligt med foder de kan
optage i løbet af 5min.
er det nogle af mine fisk som er årsagen eller hvad?
desuden har akvariumet mange trådalger som jeg har prøvet at bekæmpe med
japanske rejer og siamesiske algeæder uden held og lys i kun 6 timer.