På lang sigt
Fra : MartiN

Dato : 10-09-01 21:16

Xpost: dk.livssyn, dk.livssyn.kristendom

"Er I mig ej som Etiopiens børn, israelitter, lyder det fra Herren;
har jeg ikke -som jer fra Ægypten- ført filistrene op fra Kaftor og
aramæerne fra Kir?" (Am.9,7)

Efter denne påmindelse forudsiger Amos jødernes fremtid i korte træk:

Den vanartede kultur jævnes med jorden -og Israels brødre spredes
blandt folkene. De tolv stammer af "Jakobs hus" kan se frem til at
blive sigtet fra som korn med et sold (Am.9,8-9). Men først må den
slægt, der siger ved sig selv: "Os rammer ulykken ikke!" slås ned med
vold og magt. En dag skal folket atter plantes i den jord, som Herren
gav dem, og aldrig siden fjernes derfra (Am.9,10-15).

PÅ følgende adresse findes en meget omfattende online bibelordbog:
http://bible.crosswalk.com/Dictionaries/SmithsBibleDictionary/smt.cgi

Xfut: dk.livssyn