HJÆLP!!!!!!!!
Fra : Heidi Madsen

Dato : 10-09-01 23:07

Jeg har en Amd-k6(tm) 3D processor 351 MHz og et Soltek Rev MVP3-A3
bundkort.

Jeg aner ikke, hvilke dele jeg kan sætte i men, jeg vil gerne ha` min
computer til, at kører noget hurtigere!
Der sidder 32 mb sdram i nu men, jeg får 128 mb sdram ekstra imorgen!

Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig!!!!!!!

Venligst
Heidi!

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-09-01 21:55

Den kører allerede meget hurtigt! Den er allerede 2 timer foran os andre
.......(stil Dit ur!)

Hvilken harddisk sidder der i maskinen? Hvis det er en gammel 5400 rpm disk,
vil Din maskine blive meget hurtigere hvis Du sætter en ny 7200 rpm disk i!

De 128 Mb ram vil også hjælpe!

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 10-09-01 21:56

De 128 mb RAM, vil uden tvivl hjælpe. Ihvertfald vil det gøre system stabilt
hvis du har haft problemer med det. Hvilket styressytem har du (Window 98,
ME eller 2000)

mvh
Rasmus B

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-09-01 00:11

On Mon, 10 Sep 2001 22:07:11 -0000, Heidi Madsen wrote:

>Jeg har en Amd-k6(tm) 3D processor 351 MHz og et Soltek Rev MVP3-A3
>bundkort.

Den mest virkningsfulde måde at hæve ydelsen med vore dages
grafiske miljøer er med et hurtigere grafikkort.
Kan ikke rigtigt finde noget på kortet hos Soltek (lyder som at
det er Chipsættets navn og ikke bundkortets navn du
har.....bundkort modelnavnet findes stående på selve
printet/bundkortet).....men MVP3 havde ifølge min svage
hukommelse vist AGP understøttelse...(Er der kun baige slots er
der kun PCI understøttelse er der også et brunt et er der AGP
understøttelse)...idag kan man stort set kun finde AGP baserede
grafikkort så det burde ikke være noget problem.
Siden det er en rigtig gammel maskine, konkluderer jeg at vægten
er lagt på produktivitet...dvs grafikkortet bør være rigtig godt
og hurtigt til 2D.....Et TNT2 eller Matrox grafikkort ville nok
være at foretrække her.

Næste trin vil være at udskifte processoren......de eneste af
sokkel7 typen der idag er til at finde er AMD K6-2 500M;hz eller
hvis man benytter lidt knofedt K6-2+...hmmm vil tro at det også
er en 500Mhz...fordelen. Igen kender jeg intet til bundkortet
men chipsættet understøtter 5*100Mhz, dvs at der burde være til
at få fat i en processor (500Mhz)....om bundkortet og BIOS'en
understøtter det er noget andet!

>Jeg aner ikke, hvilke dele jeg kan sætte i men, jeg vil gerne ha` min
>computer til, at kører noget hurtigere!
>Der sidder 32 mb sdram i nu men, jeg får 128 mb sdram ekstra imorgen!

Med 128Mb vil styresystemet ikke se sig nødsaget til at bruge
harddisken som hukommelse, når den løber tør for RAM....hvilket
i dit tilfælde med 32Mb vil give en noget hurtigere maskine.

>Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig!!!!!!!

I'm doing my best Reggie, - I'm doing my best
Live long and prosper...