Er der ikke en netværk tosse her som kan H~
Fra : Willy Nielsen

Dato : 10-09-01 18:46

om lidt skyder jeg den computer, er der ikke en netværk tosse her som kan
HJÆLPE mig

Jeg har win 2000 med notton internet Security 2001

og to maskiner med win 98

jeg kan se alle maskiner uden norton men når jeg slår det til virker det
ikke

H V O R F O R ????????

Fra : Regnar Ingversen

Dato : 10-09-01 18:54

Norton Security blokerer for NetBIOS (port 137-139), og derfor kan
computerlisten ikke opdateres.

Fil- og printerdeling er stadig mulig, men du skal på forhånd kende
computernavnet (eller IP-adresse) og sharenavnet.

-Regnar

Fra : Willy Nielsen

Dato : 10-09-01 19:36

Det gør jeg jo da det er midt netværk, fortæl hvad du skal vide og du får
det ??

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 10-09-01 19:51

I Internet zone control skal du adde en range eller ip adresse på dine
computere..

Fra : Willy Nielsen

Dato : 10-09-01 21:10

det har jeg prøvet
jeg lave en " Rule " ved navn privat netværk

Action står til permit
Direction til Either
Protocol til TCP
Category til General

så langt så godt men hvad nu

denne maskine har 192.168.0.1

og de to ander har 192.168.0.2 & 192.168.0.5

Fra : Steffen Moeller

Dato : 11-09-01 11:48

On Mon, 10 Sep 2001 22:10:08 +0200, "Willy Nielsen" <wn@image.dk>
wrote:

>Action står til permit
>Direction til Either
>Protocol til TCP
>Category til General

Jeg kender ikke dette program, men husk at netbios både kører TCP og
UDP

Her er et klip fra den fil, som du kan finde i windows - services. -
her kan du også finde porte på mange andre services, som du evt. får
behov for i fremtiden.

netbios-ns 137/tcp nbname #NETBIOS Name
Service
netbios-ns 137/udp nbname #NETBIOS Name
Service
netbios-dgm 138/udp nbdatagram #NETBIOS Datagram
Service
netbios-ssn 139/tcp nbsession #NETBIOS Session
Service

Med venlig hilsen

Steffen Møller