Lasat Speed II USB til ISDN
Fra : Carsten Færk

Dato : 10-09-01 18:20

Jeg ar lige installeret en ny PC med Win ME, mit ISDN modem kan jeg ikke få
til at virke optimalt.
Efter at have koblet op hænger maskinen og der når næsten aldrig at komme
nogen side op i MS Internet Explorern. Hvis jeg forsøger at lukke
forbindelsen, ja så forsvinder opkoblingsikonet i systray'en men modemet
smider ikke forbindelsen, og maskinen hænger op, og der er kun een ting at
gøre nemlig at slukke for maskinen.

Maskinen er baseret på et ASUS A7V-E, med et VIA chipsæt.

Jeg har selvfølgelig prøvet med forskellige drivere for at se om jeg først
havde brugt en forkert. Og jeg har enda fået byttet modem'et hos TDC, da jeg
troede at det var defekt, men det er stadig det samme.

Er der nogen der kan hjælpe.

/Carsten Færk

Fra : Finn Jensen

Dato : 10-09-01 18:23

"Carsten Færk" <faerk@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> troede at det var defekt, men det er stadig det samme.

Jeg havde samme problem og fik mit Lasat modem byttet 3 gange og havde hver
gang en tekniker ude og kigge på problemet. Det blev først løst da Lasat´en
blev skiftet ud med et Eicon Diva Modem, som Tele Danmark benytter nu i
stedet for Lasat.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 10-09-01 18:38

> [...]

> smider ikke forbindelsen, og maskinen hænger op, og der er kun een ting at

Det er simpelthen fordi du kører USB. Jeg kæmpede med samme
problem i flere måneder på Win2000 og endda med nyeste drivere
og firmware til adapteren. Med nyeste firmware og driver påstår
Lasat/Eicon at adapteren er fuld kompatibel med USB og Win2000,
men det passer ikke. Når jeg afbrød forbindelsen hang computeren
og forbindelsen nøjagtig som du oplever det. Ikke altid, men meget
ofte.

Jeg ringede på et tidspunkt til en supporter hos TDC som indrøm-
mede at driveren til USB ikke var 100 % perfekt og anbefalede mig
at koble adapteren på seriel-porten i stedet. Desværre får du så
bare ikke så hurtig en downloadhastighed hvis du kører med 2 linier
over serielporten, men det kan du klare med et highspeedkort eller
måske SHMOD, eller hvad pokker det program nu hedder.
Hvis du kun kører med 1 linie, så vil du ikke mærke forskel i hastig-
heden hvis du kører seriel frem for USB.

Du skal så selvfølgelig installere driveren til serielporten frem for
USB-driveren.

Jeg kører pt. med nyeste firmware (1.37) og så driverpakken til
Win2000, som du kan hente her:
<http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=SPD2>
Det skal jo nok bare være den der hedder Driver Package (PC)
du skal have fat i, og ikke den til Win2000.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Martin

Dato : 11-09-01 07:33

Jeg kører da med usb under win2k uden problemer. Har du den nyeste firmware?

/Martin

Fra : Madsen

Dato : 12-09-01 00:10

"Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev:

> Jeg kører da med usb under win2k uden problemer. Har du den nyeste firmware?

Det er som sagt version 1.37 jeg kører med. Er det ikke den nyeste?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 12-09-01 16:33

Hej
Jeg har haft det samme problem, men fik det til sidst løst ved at følge en
beskrivelse. Jeg tror at jeg fik beskrivelsen fra opasia, men er ikke
sikker. Det kan undersøges, hvis du er intresseret.

Mvh
Thorbjørn