Melorme
Fra : J.A.

Dato : 10-09-01 16:52

Jeg har selv en P&T sø.
Da jeg startede den op for omkring 6 år siden, forbød jeg også brugen af
melorme af 2 grunde.

1. Jeg havde selv haft nogle dage ved P&T søer, hvor når intet andet
virkede, så kunne jeg fange MANGE, ved at bruge melorm.

2. Mange andre søer forbød dem.

Disse to sammenlagt betød at jeg også troede at melorm var et vidundermiddel
til regnbuer, hvor man HVER gang bare kunne øse fisk op fra søen. Og så
havde jeg hørt at tyskerne kom med deres melorme, og tømte de forskellige
søer.

Jeg stoppede med at forbyde dem året efter, da jeg personligt fandt ud af,
at det er med melorme, som med så meget andet agn. Den rigtige agn, på det
rigtige tidspunkt og fisket rigtigt, fanger fisk. Og efter at jeg stoppede
med forbuddet, er der ikke blevet fanget flere regnbuer på melorme, end på
noget andet grej. Jeg har da oplevet tyskere, som kunne fange mange regnbuer
på melorme og maddiker, men det kan de altså også på Power Bait og andre
agn.

Så alt i alt, tror jeg grunden til forbuddet er, at der stadig er nogen som
tror at det er en VIDUNDERAGN, som fanger fisk hver gang.

Med venlig hilsen
Jim

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-01 19:36

Tak Jim.

Er det sådan at din viden formidles i videre kredse?
Når jeg ser disse små melorme, o til 25mm lange, er det jo svært at fatte,
de
er bedre end alm. regnorme.
Måske ligner de nogle insekter lige på klækningstidspunktet?

Leif

Fra : Ivan Vejsgård Nielse~

Dato : 10-09-01 20:54

En lille sidebemærkning

Melormen er faktisk ikke nogen orm. Det er en billelarve, og bliver senere til
en melbille

mvh ivan

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-01 21:07

Det er rigtigt. Har engang haft nogle i melbøtten inde i skabet. En rigtig
varm sommerdag.