Kampfisk sammen med Discos/Scalare
Fra : Anders Mathiesen

Dato : 30-11-00 15:24

Jeg har et 160 l. akvarium med neonfisk, 1 hankampfisk og 3 hunkampfisk.

Planen er, at jeg gerne vil have et par diskos i om nogle måneder, men
spørgsmålet er nu, kan der også gå et par scalere i akvariet???

mvh.
Anders

Fra : Hans Kristian

Dato : 30-11-00 15:42

Anders Mathiesen skrev i meddelelsen <905o27$m4l$1@news.inet.tele.dk>...
>Jeg har et 160 l. akvarium med neonfisk, 1 hankampfisk og 3 hunkampfisk.
>
>Planen er, at jeg gerne vil have et par diskos i om nogle måneder, men
>spørgsmålet er nu, kan der også gå et par scalere i akvariet???

Hej Anders.

Jeg synes ikke din plan er særlig god og har følgende begrundelser
for dette:

1. Discus trives bedst i flokke på mindst 6 stk og derfor er dit
akvarie for lille, i hvert fald til store Discus og de bliver store ret
hurtigt.

2. At sætte Scalarer og Discus sammen, er en meget dårlig
ide, da Scalarerne vil holde Discus'erne fra foderet.

I din situation, ville jeg "nøjes" med at sætte Scalarer i.

M.v.h.
Hans